Volledig scherm
© Thinkstock

Veel kritiek op Welzorg; gemeenten stellen ultimatum

BOXTEL - Late leveringen, trage reparaties en een onvriendelijke bejegening. Het regent klachten over Welzorg. Ook Ben Heylen uit Boxtel en Gitte van den Eertwegh uit Dinther zijn boos op de leverancier van (zorg)hulpmiddelen.

,,Ik zit soms dagen aan huis gekluisterd omdat reparaties lang duren", aldus Heylen die door ziekte afhankelijk is van zijn scootmobiel.

Ook Van den Eertwegh is het zat. ,,Onze zoon Rob (11) heeft verschillende lichamelijke beperkingen. Vorig jaar had hij door een longembolie met spoed een elektrische rolstoel nodig. De rolstoel is afgelopen woensdag pas is besteld!" Op Facebook riep Van den Eertwegh mede-gedupeerden op zich te melden. ,,Ik heb een lange lijst met schrijnende verhalen naar de directie van Welzorg gestuurd. Dit moet snel opgelost worden.”

Ultimatum
Diverse gemeenten, waaronder Den Bosch en Uden en deze week ook Boxtel, Haaren, Heusden, Meierijstad, Sint-Michielsgestel en Vught hebben Welzorg een ultimatum gesteld. ,,We willen dat Welzorg met een concreet verbeterplan komt”, aldus de Boxtelse wethouder Eric van den Broek. ,,1 april moeten de problemen opgelost zijn. Zo niet, denken we na over sancties."

Welzorg laat op haar website weten dat de klachten van ontevreden klanten helaas terecht zijn en biedt excuses aan.

Lees zaterdag 18 februari een artikel over de problemen met Welzorg in het Brabants Dagblad, editie Den Bosch en Meierij.

Waalwijk, Heusden e.o.