Volledig scherm
© Thinkstock

Campagne leidt tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch

DEN BOSCH - Een reclamecampagne van 280.000 euro heeft volgens de gemeente geleid tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch. Elke euro die de gemeente met partners, waaronder de Verkadefabriek en de Stichting JB500, investeerde in de vorig jaar gehouden landelijke campagne met extra aandacht voor het huidige Jeroen Boschjaar, heeft negentien keer zoveel opgeleverd.

Ruim een half miljoen mensen hebben de campagne gezien. Daarvan hebben er ruim 125.000 een bezoek gebracht aan Den Bosch. Gebaseerd op een gemiddelde besteding van ruim 42 euro per bezoeker komt dat neer op op een extra besteding van ruim vijf miljoen euro.

Websites
Een deel van het campagnegeld werd onder meer uitgetrokken voor (dubbele) pagina’s met advertorials in de Volkskrant. Ook werden posters gehangen en aandacht gevraagd via de sociale media en de websites Gastvrij Den Boschl en later Bezoek Den Bosch.

Lees meer over het Jeroen Boschjaar op bd.nl/jb500