Volledig scherm
Berny Roefs, Maurice van Wordragen, Rick van de Ven en Jeffrey Kloezeman

Tilburgse opleiding brengt online en offline samen

TILBURG - Online en offline bij elkaar brengen en daar op een creatieve manier geld mee verdienen. Daar draait het allemaal om bij de Tilburgse opleiding Commerciële Economie Digital Business Concepts (DBC). Vier jaar geleden begon de eerste lichting studenten eraan, nu levert de opleiding van de Fontys Academy for Creative Industries zijn eerste afgestudeerden af.

De eerste vier studenten die de opleiding voltooiden, kregen donderdag hun diploma uitgereikt. De komende jaren zullen er meer volgen: in 2012 begonnen 22 studenten aan de studie, dit jaar waren dat er al 110. In 2017 komt er ook nog een Engelstalige tak bij.

Afgestudeerde Jeffrey Kloezeman (23) vertelt dat de opleiding een apart slag studenten aantrekt. ,,Bij mijn vorige studie wilden mijn medestudenten allemaal voor grote bedrijven als Unilever werken. Hier wil iedereen echt iets van zijn leven maken.” Wat dat voor deze studenten inhoudt: werken voor een vooruitstrevend technologiebedrijf, een interessante startup, of een eigen bedrijf beginnen.