Het logo dat op bij de website opdook.
Volledig scherm
Het logo dat op bij de website opdook.

Efteling zwijgt over nieuwe darkride, logo Symbolica op website Looopings

KAATSHEUVEL - Looopings denkt het officiële logo van de nieuwe Efteling-attractie Symbolica te hebben gevonden. Het gaat om een beeldmerk met sierlijke goudkleurige hoofdletters. Volgens Looopings is de letter i daarbij vormgegeven als een Twinkeltoorts, het 'magische wapen' van mascotte Pardoes.

De Efteling wil noch bevestigen noch ontkennen dat het om het officiële logo gaat: "De attractie die wij altijd 'Hartenhof' hebben genoemd, staat nog steeds op de agenda om te bouwen voor 2020. Maar we willen daar nu verder nog niets over bekendmaken. Dat doen we op een later moment."

Darkride
De Efteling zegt het wel 'leuk' te vinden dat veel fans en websites als Looopings er zo mee bezig zijn en met allerlei theorieën komen. Hartenhof of Symbolica wordt een 'darkride' zoals de Fata Morgana en Droomvlucht. De attractie draait helemaal om de Efteling-mascotte Pardoes.

Lees meer nieuws en achtergronden over attractiepark de Efteling op bd.nl/efteling.

  1. 'Een vorm van chantage', huisarts kritisch op Efteling, pretpark denkt na over ander beleid

    'Een vorm van chantage', huisarts kritisch op Efteling, pretpark denkt na over ander beleid

    KAATSHEUVEL - De Efteling erkent dat er iets is misgegaan bij het invoeren van het nieuwe beleid rondom het verstrekken van de faciliteitenkaarten aan bezoekers met een beperking. ,,We snappen de kritiek die ontstaan is en we gaan in gesprek om het te verbeteren. Als nou in de toekomst blijkt dat bijvoorbeeld een gehandicaptenparkeerkaart voldoende is om ons van informatie te voorzien, dan zullen we daar onderzoek naar doen.”

Tilburg e.o.