article
1.6388048
Woe 14 sept: De Smaak Karavaan - 'het grootste rollende foodfestival van het Zuiden - pakt komend weekend in Tilburg uit met meer nevenactiviteiten dan in de voorgaande edities.
Smaak Karavaan, editie 3: Ruim 40 trucks, traagfietsen & Karavaanbier
Woe 14 sept: De Smaak Karavaan - 'het grootste rollende foodfestival van het Zuiden - pakt komend weekend in Tilburg uit met meer nevenactiviteiten dan in de voorgaande edities.
http://www.bd.nl/opinie/blogs/stadsgezicht/smaak-karavaan-editie-3-ruim-40-trucks-traagfietsen-karavaanbier-1.6388048
2016-09-14T08:28:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.5255139.1442656187!image/image-5255139.JPG
Tilburg,Stadsgezicht Tilburg,tilburg
Stadsgezicht
Home / Opinie / Blogs / Stadsgezicht / Smaak Karavaan, editie 3: Ruim 40 trucks, traagfietsen & Karavaanbier

Smaak Karavaan, editie 3: Ruim 40 trucks, traagfietsen & Karavaanbier

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Smaak Karavaan 2015 dag één: drassig maar gezellig
      Titel
      Smaak Karavaan 2015 dag één: drassig maar gezellig
      Fotograaf
    Woe 14 sept: De Smaak Karavaan - 'het grootste rollende foodfestival van het Zuiden - pakt komend weekend in Tilburg uit met meer nevenactiviteiten dan in de voorgaande edities. 
    Vooral het aantal commerciële festivals zal minder worden

    door Elle Verschuuren

    Zo worden er workshops linedancing gegeven en kan iedereen meedoen aan het Brabants Open Kampioenschap Traagfietsen. Ook wordt het Karavaanbier geïntroduceerd. Dit speciaalbier is vorig jaar tijdens Smaak Karavaan gebrouwen door de LOC Brewery.

    20.000
    De foodtrucks vormen - natuurlijk - weer de hoofdmoot: dit jaar staan er ruim 40. Onder meer de 'nacho-cararavan' van Willy Nacho en Rich Pork, een foodtruck met 'goddelijke broodjes varkensvlees' van ex-Amstel Hotel chef Richard Matulessy.

    In 2015 namen 20.000 bezoekers een kijkje en was het evenement deels op de parkeerplaats van de Spoorzone. Deze keer is het culinair festival volledig aan de spoorzijde, zodat mensen echt een rondje kunnen lopen.

    Hype
    De foodtruckfestivals zijn een enorme hype, maar organisator Rien van Linschoten denkt dat het hoogtepunt nu is bereikt. ,,Vooral het aantal commerciële festivals zal minder worden. De Smaak Karavaan is niet commercieel en blijft zich onderscheiden. Al onze foodstands zijn hobbyisten en zijn hier niet om reclame te maken. Dat maakt de Smaak Karavaan anders."

    De muziek wordt vooral verzorgd door lokaal talent. Bandjes en singer-songwriters van de Rockacademie in Tilburg zullen verspreid over het terrein optreden. Van Linschoten: ,,Het draait niet om hoe groot we zijn of zullen worden, maar om de gezelligheid en de kwaliteit".