article
1.6012520
Vrij 13 mei: 'Het merk Tilburg is specifieker gemaakt door de merkwaarden Vernieuwing, Verbinding en Daadkracht uit te werken in zes persoonlijkheidswaarden, te weten experimenteel, tegendraads, humor, rauw, daadkrachtig en sociaal...'
Social innovation. Storytelling. Koeterwaals.
Vrij 13 mei: 'Het merk Tilburg is specifieker gemaakt door de merkwaarden Vernieuwing, Verbinding en Daadkracht uit te werken in zes persoonlijkheidswaarden, te weten experimenteel, tegendraads, humor, rauw, daadkrachtig en sociaal...'
http://www.bd.nl/opinie/blogs/stadsgezicht/social-innovation-storytelling-koeterwaals-1.6012520
2016-05-13T14:12:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6012920.1463148634!image/image-6012920.jpg
Tilburg,Stadsgezicht Tilburg
Stadsgezicht
Home / Opinie / Blogs / Stadsgezicht / Social innovation. Storytelling. Koeterwaals.

Social innovation. Storytelling. Koeterwaals.

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Terras te Tilburg. Archieffoto BeeldWerkt
    Vrij 13 mei: 'Het merk Tilburg is specifieker gemaakt door de merkwaarden Vernieuwing, Verbinding en Daadkracht uit te werken in zes persoonlijkheidswaarden, te weten experimenteel, tegendraads, humor, rauw, daadkrachtig en sociaal...'
    Stichting Marketing Tilburg laat het zien en voelen door middel van storytelling

    door Bas Vermeer

    Nee. Nee. Nee. Nee. Nee. Genoeg. Ik geef het op. Als er nog één keer, oh, wacht er komt meer:  

    'De vier klantgroepen zijn de bewoners, bollebozen, bedrijven en bezoekers. Stichting Marketing Tilburg wil haar doel bereiken door zich met de persoonlijkheidswaarden te richten op de vier klantgroepen door middel van storytelling door partners en....' 

    Ergens op een strand in de Seychellen ligt een tekstschrijver genoegzaam aan een piña colada te lurken. Blauwe speedo aan, kekke zonnebril op en een iPad in zijn strandtas. Af en toe krijgt 'ie een briljante ingeving. En dan typt hij:

    'Om te beginnen maakt Stichting Marketing Tilburg gebruik van storytelling. Daar is in 2015 een start mee gemaakt. De organisatie zet ook in 2016 sterk in op de kracht van de oudste manier van overleveren van informatie, namelijk het vertellen van verhalen.'

    Of:  

    'Wat de organisatie niet doet is in discussie gaan over de definitie van het begrip Social Innovation; Stichting Marketing Tilburg laat het zien en voelen door middel van storytelling.'

    Exact. Storytelling én Social Innovation in één zin. Mijn aartsvijand - die nu met zonnebrand wordt ingesmeerd door zo'n beeldschoon hula-meisje - is briljant. Twee nietszeggende termen in een alinea verpakken. Hoe meedogenloos kun je zijn? 

    Ik. Kan. Het. Niet. Meer. Lezen. Na jaren door ambtelijke stukken te hebben geploeterd, trek ik hier de streep. Wie wil weten wat Citymarketing dit jaar allemaal van plan is, kan hier terecht.
    Ik zit op het terras.