article
1.5166122
Woe 19 aug: En dan staat de vacature voor een directeur Citymarketing in Tilburg weer op het internet. 'Herhaalde oproep!' Het leest – met onder meer een maximumsalaris van 7.472 euro – allerminst als een onaardige baan.
Tilburg zkt. directeur Citymarketing (m/v), poging twee
Woe 19 aug: En dan staat de vacature voor een directeur Citymarketing in Tilburg weer op het internet. 'Herhaalde oproep!' Het leest – met onder meer een maximumsalaris van 7.472 euro – allerminst als een onaardige baan.
http://www.bd.nl/opinie/blogs/stadsgezicht/tilburg-zkt-directeur-citymarketing-m-v-poging-twee-1.5166122
2015-08-19T08:47:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.4724832.1439975265!image/image-4724832.jpg
Tilburg,Stadsgezicht Tilburg
Stadsgezicht
Home / Opinie / Blogs / Stadsgezicht / Tilburg zkt. directeur Citymarketing (m/v), poging twee

Tilburg zkt. directeur Citymarketing (m/v), poging twee

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Ochtendgloren in Tilburg. Foto Toby Bosschart -Bissels.
    Woe 19 aug: En dan staat de vacature voor een directeur Citymarketing in Tilburg weer op het internet. 'Herhaalde oproep!' Het leest – met onder meer een maximumsalaris van 7.472 euro – allerminst als een onaardige baan.

    door Bas Vermeer

    Maar is het aanbod niet appetijtelijk genoeg? De zoektocht naar een directeur die de stad gaat verkopen duurt al maanden. En nu breekt poging twee aan... 

    Wellicht is de formulering 'de directeur is: aantoonbaar Tilburgs DNA die doorziet waar de kracht en pracht van de stad zit' wat onhandig? Of 'man/vrouw met een brede overview' te onduidelijk? ("Wè zeetie?!")

    'Pech'
    "Wat pech", zegt Jan Welmers van de raad van toezicht. "Het was bijna helemaal rond met een kandidaat, toen die zich terugtrok. Dat kan uiteraard nog, als er geen handtekening is gezet. Zoiets heb je niet in de hand." Waarom de kandidaat zich bedacht, kan hij niet vertellen.

    Geen vrees, maant Welmers, belangstelling is er volop. In de eerste ronde stroomden – naar schatting – zo'n zestig aanmeldingen binnen. De vacature wordt weer onder de aandacht gebracht, naast regionaal nu ook landelijk. "Zodat iedereen weer een kans krijgt. Tilburg is een topkandidaat waard, daar wordt niet de eerste de beste voor gekozen."
    Volgens de commissie is er geen haast: alleen als een topper zich aandient, happen ze. 

    Stad verkopen
    Tilburg steekt tot 2019 4,7 miljoen in citymarketing, de stad gaat zichzelf beter verkopen. En nee: dat betekent niet dat het geld wordt gespendeerd aan het binnen hengelen van het Glazen Huis. 'Wat vernieuwend is, past bij de stad. Dat leggen wij onder het vergrootglas'

    Goed, het staat vast dat de marketing van de stad nu en dan beter kan
    Strijdend voorwaarts.