article
1.6429455
Do 22 sept: De rij wachtenden - het zijn er tientallen - strekt zich op donderdagmiddag uit van The Sting tot aan het eind van het Pieter Vreedeplein. Vier weken was de vestiging vanwege een rigoureuze verbouwing gesloten.
Vernieuwde The Sting: 'volste vertrouwen' in centrum geboortestad
Do 22 sept: De rij wachtenden - het zijn er tientallen - strekt zich op donderdagmiddag uit van The Sting tot aan het eind van het Pieter Vreedeplein. Vier weken was de vestiging vanwege een rigoureuze verbouwing gesloten.
http://www.bd.nl/opinie/blogs/stadsgezicht/vernieuwde-the-sting-volste-vertrouwen-in-centrum-geboortestad-1.6429455
2016-09-22T18:24:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6429723.1474560342!image/image-6429723.JPG
Tilburg,Stadsgezicht Tilburg
Stadsgezicht
Home / Opinie / Blogs / Stadsgezicht / Vernieuwde The Sting: 'volste vertrouwen' in centrum geboortestad

Vernieuwde The Sting: 'volste vertrouwen' in centrum geboortestad

Foto's
3
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De nieuwe The Sting
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Rij voor de opening van The Sting.
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De nieuwe The Sting
    Do 22 sept: De rij wachtenden - het zijn er tientallen - strekt zich op donderdagmiddag uit van The Sting tot aan het eind van het Pieter Vreedeplein. Vier weken was de vestiging vanwege een rigoureuze verbouwing gesloten. 
    Laat de Hudson's Bay maar komen

    door Bas Vermeer

    Zou grondlegger Herman Franzen het ooit hebben kunnen bevroeden? Iets verderop, in de Heuvelstraat, opende hij in 1982 de eerste vestiging. Vandaag, op de 34ste verjaardag van The Sting, telt zijn textielimperium meer dan 60 vestigingen. Ook in Duitsland, Engeland en België.

    Groei
    The Sting groeit nog altijd, terwijl in het middensegment gevestigde namen omvielen. Volgende halte voor de kledingketen: twee grote nieuwe vestigingen in Haarlem en Groningen.

    In geboortestad Tilburg is als eerste het nieuwste winkelconcept geïntroduceerd. In de vernieuwde winkel overheerst wit, voorin - vlak na de ingang - is er een patio van 150 vierkante meter gecreëerd. De indeling is veranderd: The Sting is nu meer een warenhuis waar elk merk van de keten een afgebakend plekje heeft.

    Verjongen
    „Iedere vijf of zes jaar moet je jezelf heruitvinden”, vertelt creatief directeur Maurice Dahan. „Weer verjongen, van verkopers tot ontwerpers. Zo blijf je aansluiting vinden bij de doelgroep.”

    Of dat verjongen gelijk staat aan online winkelen? „In één maand trekken alle Sting-winkels net zo veel bezoekers als De Efteling in één jaar. Het fysieke aspect is net zo belangrijk als het online gedeelte. Kijk maar naar alle bedrijven die online begonnen, maar nu toch vestigingen openen. Het is online snuffelen, fysiek kopen. Of vice versa.”

    Centrumplannen
    The Sting - goed voor 2000 vierkante meter winkeloppervlak - gelooft nog heilig in Tilburg, klinkt het. Even buiten het centrum zijn de hoofdvestiging en het distributiecentrum te vinden. "Daarom introduceren we hier het nieuwe concept, vanwege de korte lijntjes."

    Maar ook met het oog op de toekomst van het centrum, vertelt bedrijfsleider Bas de Bever. „Laat de Hudson's Bay maar komen. De stad bestaat nu uit twee aparte delen. Als je straks een brug tussen de Emmapassage en het Pieter Vreedeplein slaat, is dit een winkelstad die Brabant niet misstaat.”