De aanleg van het verdiept spoor en de N65 gaat niet onopvallend.
Volledig scherm
De aanleg van het verdiept spoor en de N65 gaat niet onopvallend. © Miranda van Houtum

Jarenlange chaos in Vught door megaproject spoor en N65 baart zorgen

VUGHT - Hoge kranen, betonmixers en terreinen vol bouwmaterialen voor de deur. Spoorwegovergangen die afgesloten worden waardoor het dorp dreigt dicht te slibben. Een station dat tijdelijk moet verkassen, waarschijnlijk naar de locatie Ouwerkerk. De aanleg van een vierde spoor met verdieping in het centrum en ombouw van de N65 in Vught wordt een megaproject. Een project met hinder, veel hinder.

Zelfs ’s nachts want als het nodig is, wordt ook dan doorgewerkt. Dat bleek vrijdagmiddag uit een door Ton Bierbooms van ProRail gehouden presentatie in het raadhuis voor gemeenteraads- en statenleden. Ook wethouder Fons Potters benadrukte de omvang van de infrastructurele werkzaamheden.

'Gigantisch groot'
„Er wordt ruim 600 miljoen euro geïnvesteerd in Vught. Het is een gigantisch groot project. Duurder dan de omlegging van de Zuid-Willemsvaart of verbouwing van het station Tilburg.”
De werkzaamheden starten in 2021 en duren tot ongeveer 2026 en baren met name aanwonenden zorgen.

Lees zaterdag meer over de gevolgen van de infrastructurele werkzaamheden in het Brabants dagblad, editie Den Bosch. Kijk voor het laatste nieuws over de N65 op bd.nl/n65.

De aanleg van het verdiept spoor en de N65 gaat niet onopvallend.
Volledig scherm
De aanleg van het verdiept spoor en de N65 gaat niet onopvallend. © Miranda van Houtum
De werkzaamheden rond het spoor en de N65 in Vught zorgen voor chaos.
Volledig scherm
De werkzaamheden rond het spoor en de N65 in Vught zorgen voor chaos. © Miranda van Houtum/BD