article
1.6242541
DEN BOSCH - Het Bossche Noordbrabants Museum is sinds de opening van de expositie ‘Van Eyck, Brueghel, Jordaens’ door 18.000 mensen bezocht. Een woordvoerster van het museum zegt dat het zes weken na opening te vroeg is om te zegen of dat volgens verwachting is. ,,De bezoekersaantallen zijn beter met minder weer dan met goed weer.”
18.000 bezoekers naar expo in Noordbrabants Museum in Den Bosch
DEN BOSCH - Het Bossche Noordbrabants Museum is sinds de opening van de expositie ‘Van Eyck, Brueghel, Jordaens’ door 18.000 mensen bezocht. Een woordvoerster van het museum zegt dat het zes weken na opening te vroeg is om te zegen of dat volgens verwachting is. ,,De bezoekersaantallen zijn beter met minder weer dan met goed weer.”
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s-hertogenbosch/18-000-bezoekers-naar-expo-in-noordbrabants-museum-in-den-bosch-1.6242541
2016-08-04T14:18:45+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6104887.1465832330!image/image-6104887.JPG
Den Bosch,Kunst,Museum,jb500
's-Hertogenbosch
Home / Regio / Den Bosch e.o. / 's-Hertogenbosch / 18.000 bezoekers naar expo in Noordbrabants Museum in Den Bosch

18.000 bezoekers naar expo in Noordbrabants Museum in Den Bosch

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Man met blauwe tulband van Jan van Eyck
      Fotograaf
    DEN BOSCH - Het Bossche Noordbrabants Museum is sinds de opening van de expositie ‘Van Eyck, Brueghel, Jordaens’ door 18.000 mensen bezocht. Een woordvoerster van het museum zegt dat het zes weken na opening te vroeg is om te zegen of dat volgens verwachting is. ,,De bezoekersaantallen zijn beter met minder weer dan met goed weer.”
    Natuurlijk is de campagne van invloed op de belangstelling.

    Tijdens de expositie ‘Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie’ (van 13 februari tot 8 mei) meldden woordvoerders wel tussentijds dat de animo boven verwachting was en de openingstijden daarom meerdere keren werden verruimd. Het museum kreeg uiteindelijk ruim 421.000 bezoekers over de vloer.

    TNS NIPO
    Tijdens de expositie heeft TNS NIPO in opdracht van het museum onderzocht in hoeverre bezoekers van plan waren om het museum nogmaals te bezoeken. Daaruit bleek dat ruim de helft van de bezoekers dat van plan was (niet persé dit jaar). Om dit herhaalbezoek aan te sporen hield het museum een kortingsactie waarbij bezoekers van de Bosch-expo Het Noordbrabants Museum dit jaar met vijftig procent korting voor de tweede keer kunnen bezoeken.

    Televisie
    Ook vraagt het museum op tv aandacht voor de huidige exposities (te bezoeken tot en met 9 oktober) met een opvallende reclame. ,,Natuurlijk is de campagne van invloed op de belangstelling. Maar mede omdat de campagne nog loopt kunnen we niet zeggen wat de exacte impact is”, aldus de woordvoerster.

    Kijk voor meer nieuws over het Jeroen Boschjaar op bd.nl/jb500.