article
1.6380810
DEN BOSCH - Een reclamecampagne van 280.000 euro heeft volgens de gemeente geleid tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch. Elke euro die de gemeente met partners, waaronder de Verkadefabriek en de Stichting JB500, investeerde in de vorig jaar gehouden landelijke campagne met extra aandacht voor het huidige Jeroen Boschjaar, heeft negentien keer zoveel opgeleverd.
Campagne leidt tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch
DEN BOSCH - Een reclamecampagne van 280.000 euro heeft volgens de gemeente geleid tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch. Elke euro die de gemeente met partners, waaronder de Verkadefabriek en de Stichting JB500, investeerde in de vorig jaar gehouden landelijke campagne met extra aandacht voor het huidige Jeroen Boschjaar, heeft negentien keer zoveel opgeleverd.
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s-hertogenbosch/campagne-leidt-tot-ruim-vijf-miljoen-euro-extra-bestedingen-in-den-bosch-1.6380810
2016-09-12T14:11:56+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.5223480.1447418523!image/image-5223480.jpg
Den Bosch,Reclame,Financiën,JB500
's-Hertogenbosch
Home / Regio / Den Bosch e.o. / 's-Hertogenbosch / Campagne leidt tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch

Campagne leidt tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    DEN BOSCH - Een reclamecampagne van 280.000 euro heeft volgens de gemeente geleid tot ruim vijf miljoen euro extra bestedingen in Den Bosch. Elke euro die de gemeente met partners, waaronder de Verkadefabriek en de Stichting JB500, investeerde in de vorig jaar gehouden landelijke campagne met extra aandacht voor het huidige Jeroen Boschjaar, heeft negentien keer zoveel opgeleverd.

    Ruim een half miljoen mensen hebben de campagne gezien. Daarvan hebben er ruim 125.000 een bezoek gebracht aan Den Bosch. Gebaseerd op een gemiddelde besteding van ruim 42 euro per bezoeker komt dat neer op op een extra besteding van ruim vijf miljoen euro.

    Websites
    Een deel van het campagnegeld werd onder meer uitgetrokken voor (dubbele) pagina’s met advertorials in de Volkskrant. Ook werden posters gehangen en aandacht gevraagd via de sociale media en de websites Gastvrij Den Boschl en later Bezoek Den Bosch.

    Lees meer over het Jeroen Boschjaar op bd.nl/jb500