article
1.6607770
DEN BOSCH - In Den Bosch is donderdagavond de documentaire ‘The Rollercoaster Startup’ in première gegaan. In deze documentaire van producent Daan Willekens en regisseur Thijs Verwegen wordt startup-ondernemer August de Vocht uit Oisterwijk een half jaar lang intensief gevolgd.
Documentaire ‘The Rollercoaster Startup’ in première in Den Bosch
DEN BOSCH - In Den Bosch is donderdagavond de documentaire ‘The Rollercoaster Startup’ in première gegaan. In deze documentaire van producent Daan Willekens en regisseur Thijs Verwegen wordt startup-ondernemer August de Vocht uit Oisterwijk een half jaar lang intensief gevolgd.
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s-hertogenbosch/documentaire-the-rollercoaster-startup-in-premi%C3%A8re-in-den-bosch-1.6607770
2016-11-03T22:18:57+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6607781.1478211549!image/image-6607781.JPG
Den Bosch,Film
's-Hertogenbosch
Home / Regio / Den Bosch e.o. / 's-Hertogenbosch / Documentaire ‘The Rollercoaster Startup’ in première in Den Bosch

Documentaire ‘The Rollercoaster Startup’ in première in Den Bosch

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      August de Vocht.
      Fotograaf
    DEN BOSCH - In Den Bosch is donderdagavond de documentaire ‘The Rollercoaster Startup’ in première gegaan. In deze documentaire van producent Daan Willekens en regisseur Thijs Verwegen wordt startup-ondernemer August de Vocht uit Oisterwijk een half jaar lang intensief gevolgd.
    Met vallen en opstaan hebben mijn gezin en ik het toch gered

    De Vocht heeft met zijn bedrijf NoFoodWasted de app ‘Afgeprijsd’ ontwikkeld en begint vervolgens aan een zoektocht naar investeerders om zijn product te kunnen lanceren. Die zijn allemaal enthousiast over de app, maar in eerste instantie is niemand bereid om in ‘Afgeprijsd’ te investeren.

    ,,Het idee om een documentaire te maken, kwam toen ik werd uitgenodigd om een pitch te houden tijdens de Foodbye Summit in San Francisco. Ik heb toen contact gezocht met producent Daan Willekens en hij was meteen enthousiast”, vertelt De Vocht. Met financiële steun van City Marketing Tilburg reisde regisseur Verwegen met hem mee naar San Francisco, maar de pitch in Amerika leverde niet het gewenste resultaat op.

    Vallen en opstaan
    De documentaire laat pure televisie zien, waarbij pijnlijke en ontroerende momenten worden afgewisseld met mooie en grappige beelden. De Vocht: ,,Ik heb wel acht keer op het op het punt gestaan om te stoppen, maar negen keer besloten om toch weer door te gaan. Met vallen en opstaan hebben mijn gezin en ik het toch gered.”

    Uiteindelijk weet De Vocht via valorisatiefonds OndernemersLift+ toch een lening te verkrijgen en later komen ook andere investeerders over de brug. Inmiddels wordt de ‘Afgeprijsd’ app al in meer dan 150 supermarkten in Nederland gebruikt.