article
1.6580658
DEN BOSCH - ‘Den Bosch heeft weer wat’. Dat was jarenlang een kreet op borden langs de kant van de weg waarmee de VVV de aandacht vroeg voor evenementen in Den Bosch. Een kreet waar je alle kanten mee op kon. Maar volgens de gemeente is het tijd voor een ‘herijking van citymarketingbeleid.
VVV-directeur enthousiast over nieuwe citymarketing Den Bosch
DEN BOSCH - ‘Den Bosch heeft weer wat’. Dat was jarenlang een kreet op borden langs de kant van de weg waarmee de VVV de aandacht vroeg voor evenementen in Den Bosch. Een kreet waar je alle kanten mee op kon. Maar volgens de gemeente is het tijd voor een ‘herijking van citymarketingbeleid.
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s-hertogenbosch/vvv-directeur-enthousiast-over-nieuwe-citymarketing-den-bosch-1.6580658
2016-10-27T13:49:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.5953118.1465893873!image/image-5953118.jpg
Den Bosch,Centrumplan
's-Hertogenbosch
Home / Regio / Den Bosch e.o. / 's-Hertogenbosch / VVV-directeur enthousiast over nieuwe citymarketing Den Bosch

VVV-directeur enthousiast over nieuwe citymarketing Den Bosch

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De Parade
      Fotograaf
    DEN BOSCH - ‘Den Bosch heeft weer wat’. Dat was jarenlang een kreet op borden langs de kant van de weg waarmee de VVV de aandacht vroeg voor evenementen in Den Bosch. Een kreet waar je alle kanten mee op kon. Maar volgens de gemeente is het tijd voor een ‘herijking van citymarketingbeleid.

    Gekozen wordt voor een aparte aanpak voor bezoekers, bedrijven, bewoners en ‘bollebozen’ (studenten). „Het is hoog tijd. Ik ben het eens met de plannen. Ik heb de gemeente er een poosje geleden voor benaderd. Als VVV hebben we anderhalf jaar geleden al voorgesorteerd.” Dat zegt Rein de Laat, directeur van de VVV Noordoost-Brabant.

    Net als de gemeente pleit De Laat voor meer samenhang en samenwerking tussen verschillende evenementen. Volgens hem bewijst het succes van het Jeroen Boschjaar dat het wel goed zit met de samenwerking. „Verschillende organisaties hebben gezamenlijk gezorgd voor succesvolle evenementen. Mooi was het om te zien welke rol bewoners van de binnenstad speelden door op te treden als gastheer en gastvrouw.''

    Henk Verschuur, voorzitter van Bewonersvereniging Leefbare Binnenstad (Blb) is blij dat bewoners een belangrijke rol spelen bij citymarketing. Hij is juist in de binnenstad gaan wonen vanwege de evenementen. ,,Een beetje overlast is onvermijdelijk.''