article
1.6360634
OSS - 20 Leerlingen van Kentalis Compas in Sint Michielsgestel zijn het nieuwe schooljaar gestart op het Hooghuis in Oss. Door de nieuwe samenwerking tussen Kentalis en Het Hooghuis is het mogelijk om passend onderwijs te bieden zodat leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) onderwijs kunnen volgen in het regulier voortgezet onderwijs.
Kentalis Compas en Het Hooghuis bieden samen onderwijs aan leerlingen met TOS
OSS - 20 Leerlingen van Kentalis Compas in Sint Michielsgestel zijn het nieuwe schooljaar gestart op het Hooghuis in Oss. Door de nieuwe samenwerking tussen Kentalis en Het Hooghuis is het mogelijk om passend onderwijs te bieden zodat leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) onderwijs kunnen volgen in het regulier voortgezet onderwijs.
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel-e-o/oss/kentalis-compas-en-het-hooghuis-bieden-samen-onderwijs-aan-leerlingen-met-tos-1.6360634
2016-09-08T14:03:17+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6094759.1473187050!image/image-6094759.jpg
Oss,Cultuur,Evenement,Kort nieuws,Onderwijs,kort
Oss
Home / Regio / Oss, Uden, Veghel e.o. / Oss / Kentalis Compas en Het Hooghuis bieden samen onderwijs aan leerlingen met TOS

Kentalis Compas en Het Hooghuis bieden samen onderwijs aan leerlingen met TOS

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    OSS - 20 Leerlingen van Kentalis Compas in Sint Michielsgestel zijn het nieuwe schooljaar gestart op het Hooghuis in Oss. Door de nieuwe samenwerking tussen Kentalis en Het Hooghuis is het mogelijk om passend onderwijs te bieden zodat leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS) onderwijs kunnen volgen in het regulier voortgezet onderwijs.

    Zowel leerlingen als medewerkers hebben profijt van de samenwerking. Naast dat leerlingen met TOS nu naar een reguliere school gaan met de daarbij behorende ontwikkelingsmogelijkheden, kunnen leraren specifieke kennis opdoen, die ze tevens in kunnen zetten voor andere leerlingen.

     De 20 leerlingen krijgen les van docenten van Kentalis die gespecialiseerd zijn in de begeleiding van de leerlingen. Daarnaast ligt de nadruk op de ondersteuning van de reguliere leerkracht in de klas. Zij worden zo vaardiger in het begeleiden van leerlingen met deze specifieke ondersteuningsvraag.