article
1.6453503
OSS - De uitkomst van een groot onderzoek naar het online shopgedrag in de regio Oss stemt de gemeente en het centrummanagement optimistisch. Het lijkt erop alsof steeds meer mensen de winkels weten te vinden. Zowel online als in de fysieke winkels.
Oss optimistisch over onderzoek naar online shoppen
OSS - De uitkomst van een groot onderzoek naar het online shopgedrag in de regio Oss stemt de gemeente en het centrummanagement optimistisch. Het lijkt erop alsof steeds meer mensen de winkels weten te vinden. Zowel online als in de fysieke winkels.
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel-e-o/oss/oss-optimistisch-over-onderzoek-naar-online-shoppen-1.6453503
2016-09-27T18:00:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.4316328.1461054576!image/image-4316328.jpg
Oss,Internet,Winkel
Oss
Home / Regio / Oss, Uden, Veghel e.o. / Oss / Oss optimistisch over onderzoek naar online shoppen

Oss optimistisch over onderzoek naar online shoppen

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    OSS - De uitkomst van een groot onderzoek naar het online shopgedrag in de regio Oss stemt de gemeente en het centrummanagement optimistisch. Het lijkt erop alsof steeds meer mensen de winkels weten te vinden. Zowel online als in de fysieke winkels.

    Het onderzoek is uitgevoerd door Niek Al van de Vrije Universiteit Amsterdam en werd dinsdagavond gepresenteerd. Meer dan 560 mensen uit de regio werkten mee. Ongeveer één op de drie respondenten gaf aan in de afgelopen maand de webshop van een Osse ondernemer te hebben bezocht. Daar weer de helft van heeft ook daadwerkelijk iets gekocht in zo’n internetwinkel.

    Tijdens een consumentenonderzoek twee jaar geleden gaf amper 30 procent van de deelnemers aan de binnenstad minstens eens per week te bezoeken. In het onderzoek van Al is dat meer dan 40 procent. „Het is wat te vroeg om al te spreken van een forse toename van het aantal bezoekers”, zegt een woordvoerder van de gemeente. „Maar het beeld is zeker positief. Dat heeft waarschijnlijk ook te maken met het einde van de recessie en het groeiend aantal evenementen in de stad.”