article
1.5915349
OSS – Het was min of meer een omgekeerde examenstunt die het Osse Mondriaan College dinsdag beleefde. Níet de eindexamenkandidaten maar de docenten namen het initiatief om de voorexamenperiode in te luiden met een actie: ze sloten de havo 5- en vwo 6-leerlingen op in heuse escaperooms.
Osse Mondriaandocenten sluiten hun eindexamenkandidaten op in escaperooms
OSS – Het was min of meer een omgekeerde examenstunt die het Osse Mondriaan College dinsdag beleefde. Níet de eindexamenkandidaten maar de docenten namen het initiatief om de voorexamenperiode in te luiden met een actie: ze sloten de havo 5- en vwo 6-leerlingen op in heuse escaperooms.
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel-e-o/oss/osse-mondriaandocenten-sluiten-hun-eindexamenkandidaten-op-in-escaperooms-1.5915349
2016-04-12T12:58:45+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.5915395.1460465766!image/image-5915395.png
Oss,VWO,Voortgezet onderwijs,Onderwijs,Eindexamen
Oss
Home / Regio / Oss, Uden, Veghel e.o. / Oss / Osse Mondriaandocenten sluiten hun eindexamenkandidaten op in escaperooms

Osse Mondriaandocenten sluiten hun eindexamenkandidaten op in escaperooms

Foto's
2
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    • Afbeelding
      Fotograaf
    OSS – Het was min of meer een omgekeerde examenstunt die het Osse Mondriaan College dinsdag beleefde. Níet de eindexamenkandidaten maar de docenten namen het initiatief om de voorexamenperiode in te luiden met een actie: ze sloten de havo 5- en vwo 6-leerlingen op in heuse escaperooms.

    Ook op de Hooghuis-locatie aan de Mondriaanlaan zijn de eindexamenkandidaten bezig aan hun laatste lesweken voor ze op 12 mei hun examenperiode induiken. Na deze examens begint het lange wachten op de uitslag om vervolgens afscheid te nemen van de middelbare school. Om hun scholieren alvast een beetje te laten wennen aan de spanning die een en ander met zich meebrengt, hadden de docenten de vaklokalen als escaperooms ingericht waar vooral ook de nodige ontspanning te beleven was.

    De havo- en vwo-leerlingen werden er in groepjes bij aanvang van hun lesuur binnengelaten waarna de deur op slot werd gedraaid. Het doel was simpel: los alle puzzels op en kraak de code binnen vijftig minuten. De puzzels varieerden van een rebus tot een 'wie is het'-versie van leerlingen. Na deze enthousiaste, zenuwslopende en soms ook hilarische minuten zat de stunt erop. Op het schoolplein werd onder het genot van een broodje hamburger de examenstunt gezamenlijk afgesloten.