article
1.6655328
UDEN - Uden wil graag een 'smart city' worden, maar consumenten hoeven net bang te zijn dat daarmee al hun bel- of internetgegevens misbruikt gaan worden. De privacy is gewaarborgd en mensen bepalen zelf wat ze wel of niet willen delen, zegt Bob Nieme. Hij is oprichter en directeur van het Udense bedrijf Adversitement dat door de gemeente Uden is ingeschakeld om het smart city-concept uit te werken.
Consument bepaalt zelf grens bij 'Uden smart city'
UDEN - Uden wil graag een 'smart city' worden, maar consumenten hoeven net bang te zijn dat daarmee al hun bel- of internetgegevens misbruikt gaan worden. De privacy is gewaarborgd en mensen bepalen zelf wat ze wel of niet willen delen, zegt Bob Nieme. Hij is oprichter en directeur van het Udense bedrijf Adversitement dat door de gemeente Uden is ingeschakeld om het smart city-concept uit te werken.
http://www.bd.nl/regio/oss-uden-veghel-e-o/uden/consument-bepaalt-zelf-grens-bij-uden-smart-city-1.6655328
2016-11-18T12:33:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6655341.1479415923!image/image-6655341.JPG
Uden,Gemeente
Uden
Home / Regio / Oss, Uden, Veghel e.o. / Uden / Consument bepaalt zelf grens bij 'Uden smart city'

Consument bepaalt zelf grens bij 'Uden smart city'

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Vanaf volgend jaar moet de bezoeker van het winkelcentrum gaan merken dat Uden een smart city is.
      Fotograaf
    UDEN - Uden wil graag een 'smart city' worden, maar consumenten hoeven net bang te zijn dat daarmee al hun bel- of internetgegevens misbruikt gaan worden. De privacy is gewaarborgd en mensen bepalen zelf wat ze wel of niet willen delen, zegt Bob Nieme. Hij is oprichter en directeur van het Udense bedrijf Adversitement dat door de gemeente Uden is ingeschakeld om het smart city-concept uit te werken.

    Adversitement heeft zijn hoofdkantoor in Uden en daarnaast vestigingen in Amsterdam en Londen. Met zo’n veertig mensen helpen zij al een jaar of tien veelal grote bedrijven zoals bijvoorbeeld Vodafone en Philips en nu Uden op het gebied van digitale marketing, gebaseerd op zogeheten dataverzameling. Doel is om het Udens winkelcentrum aantrekkelijker te maken.

    Volgens Nieme zijn er al zo'n tien Udense ondernemers die concreet willen meewerken aan 'smart city Uden'. Hoe dat eruit gaat zien, is aan de ondernemers zelf, benadrukt hij. Dit jaar nog zal er al wel een concrete innovatie in Uden gepresenteerd worden.

    De politiek in Uden is kritisch op de plannen voor smart city. Met name de SP zet vraagtekens bij de gevolgde procedure en de effecten voor de centrumbezoeker.

    Lees zaterdag in het Brabants Dagblad, Uden en Veghel, een uitgebreid verhaal over smart city Uden en de reacties van de politiek.