article
1.6267442
TILBURG - De Tilburgse Daphne Schippers hoopt dat haar telefoon woensdagnacht ‘ontploft’ met meldingen van sociale media. Dat zou namelijk betekenen dat bijna- naamgenoot Dafne Schippers olympisch succes heeft tijdens de 200 meterfinale. Want als Dafne wint, deelt Daphne in de felicitaties.
Als Dafne wint, deelt Daphne in de felicitaties
TILBURG - De Tilburgse Daphne Schippers hoopt dat haar telefoon woensdagnacht ‘ontploft’ met meldingen van sociale media. Dat zou namelijk betekenen dat bijna- naamgenoot Dafne Schippers olympisch succes heeft tijdens de 200 meterfinale. Want als Dafne wint, deelt Daphne in de felicitaties.
http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilburg/als-dafne-wint-deelt-daphne-in-de-felicitaties-1.6267442
2016-08-15T19:00:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6267443.1471278670!image/image-6267443.jpg
Tilburg,Atletiek,rio2016
Tilburg
Home / Regio / Tilburg e.o. / Tilburg / Als Dafne wint, deelt Daphne in de felicitaties

Als Dafne wint, deelt Daphne in de felicitaties

Foto's
2
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Daphne Schippers, met 'ph'
    • Afbeelding
      Fotograaf
    TILBURG - De Tilburgse Daphne Schippers hoopt dat haar telefoon woensdagnacht ‘ontploft’ met meldingen van sociale media. Dat zou namelijk betekenen dat bijna- naamgenoot Dafne Schippers olympisch succes heeft tijdens de 200 meterfinale. Want als Dafne wint, deelt Daphne in de felicitaties.
    Ze zien de naam voorbij komen en denken dat het wel goed zal zijn.

    „Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar onwijs veel berichten en reacties van over de hele wereld gehad”, mailt de 22-jarige studente Sporteconomie vanuit haar vakantieadres in Finland. „Toen Dafne vorig jaar wereldkampioen werd, overspoelden mijn Twitter en Facebook.”

    ​Geen gelijkenis
    De 22-jarige studente is er inmiddels wel aan gewend dat veel mensen haar verwarren met de succesvolle atlete. Ondanks het verschil in spelling en gelijkenis. „Ik lijk helemaal niet op Dafne, dat zeggen mijn vrienden en familie ook altijd. Mensen kijken kennelijk niet goed meer, ze zien de naam voorbij komen en denken dat het wel goed zal zijn. Het enige dat ze willen is die tweet of dat berichtje via Facebook sturen.”