article
1.4702444
TILBURG - De veelbesproken campagne van Gay Village is de winnaar van de Bonk: de Communicatieprijs Brabant 2014. De publieksprijs is dit keer voor armoedeglossy de Quiet 500.
Communicatieprijs voor Gay Village en Quiet 500
TILBURG - De veelbesproken campagne van Gay Village is de winnaar van de Bonk: de Communicatieprijs Brabant 2014. De publieksprijs is dit keer voor armoedeglossy de Quiet 500.
http://www.bd.nl/regio/tilburg-e-o/tilburg/communicatieprijs-voor-gay-village-en-quiet-500-1.4702444
2015-01-06T21:37:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.4702445.1420580403!image/image-4702445.JPG
Tilburg,Economie,Armoede,Communicatie,Massamedia,Ondernemen,Village,Gay,Communicatieprijs,Bonk,Quiet 500,hermes
Tilburg
Home / Regio / Tilburg e.o. / Tilburg / Communicatieprijs voor Gay Village en Quiet 500

Communicatieprijs voor Gay Village en Quiet 500

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De Communicatieprijs Brabant (Bonk) is uitgereikt aan de mensen achter Gay Village en Quiet 500.
      Fotograaf
    TILBURG - De veelbesproken campagne van Gay Village is de winnaar van de Bonk: de Communicatieprijs Brabant 2014. De publieksprijs is dit keer voor armoedeglossy de Quiet 500.

    De Bonk, de prijs voor de meest creatieve en effectieve campagne werd dinsdagavond voor de negentiende keer uitgereikt in de NWE Vorst in Tilburg tijdens de nieuwjaarsreceptie van Communicatieclub Bourgondië. De jury koos dit keer voor Gay Village, de inzending van Stichting Roze Maandag en het Tilburgse reclamebureau Scheepens. Het nieuws over een wijk exclusief voor homo's, lesbiennes en transgenders leverde een storm aan publiciteit op. Maar het verhaal bleek achteraf een verzinsel. Het was bedoeld om aandacht te vragen voor de acceptatie van homo- en bisexualiteit. De glossy Quiet 500 (een inzending van stichting Quiet 500 en bureau Eekelaar strategische vormgeving) ging aan de haal met de publieksprijs. Door het tijdschrift is er veel aandacht voor armoede gekomen.

    De andere finalist was de campagne Behind the Brands (Bureau Schepnet) van Oxfam International. In totaal streden zeventien campagnes om de trofee. Uit al die inzendingen koos de jury uiteindelijk drie finalisten.