article
1.6270132
WAALWIJK - De gemeente Waalwijk overweegt extra eisen te stellen aan de beantwoording van post. Dat blijkt uit beantwoording van vragen van de SGP. Die maakte zich zorgen omdat twee inwoners ruim vijf maanden moest wachten op antwoord van de gemeente. ‘Dan kan gelden: één keer is een incident, twee keer een trend’, stelde de partij.
Binnenkomende post houdt Waalwijk bezig
WAALWIJK - De gemeente Waalwijk overweegt extra eisen te stellen aan de beantwoording van post. Dat blijkt uit beantwoording van vragen van de SGP. Die maakte zich zorgen omdat twee inwoners ruim vijf maanden moest wachten op antwoord van de gemeente. ‘Dan kan gelden: één keer is een incident, twee keer een trend’, stelde de partij.
http://www.bd.nl/regio/waalwijk-heusden-e-o/waalwijk/binnenkomende-post-houdt-waalwijk-bezig-1.6270132
2016-08-16T15:55:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.5352441.1445255510!image/image-5352441.jpg
Waalwijk,Gemeente Diensten
Waalwijk
Home / Regio / Waalwijk, Heusden e.o. / Waalwijk / Binnenkomende post houdt Waalwijk bezig

Binnenkomende post houdt Waalwijk bezig

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Fotograaf
    WAALWIJK  - De gemeente Waalwijk overweegt extra eisen te stellen aan de beantwoording van post. Dat blijkt uit beantwoording van vragen van de SGP. Die maakte zich zorgen omdat twee inwoners ruim vijf maanden moest wachten op antwoord van de gemeente. ‘Dan kan gelden: één keer is een incident, twee keer een trend’, stelde de partij.
    Uit de beantwoording blijkt dat de gemeente in 2015 ruim 20.154 stukken post heeft ontvangen. Daarvan waren 6.912 facturen op papier en 13.242 post op papier. Waalwijk ontving 11.322 mails en nog 274 faxen. De gemeente streeft ernaar altijd een ontvangstbevestiging te sturen. Als de beantwoording langer duurt, wordt dit ook gemeld. Aan elke binnenkomende vraag wordt er een behandeltermijn gekoppeld, binnen die periode wil Waalwijk de vraag afhandelen.
     
    Twee dagen
    De landelijke overheid schrijft voor dat op makkelijke vragen, bijvoorbeeld over openingstijden, parkeerregels en vergunningprocedures, binnen twee dagen een antwoord moet volgen. Antwoorden op ingewikkelde vragen of verzoeken duren vaak langer. In ieder geval hoort de inwoner dan binnen tien werkdagen wanneer die antwoord kan verwachten.