article
1.6647855
WOUDRICHEM/ANDEL - Het kruispunt Parallelweg met de Neer Andelse weg/Middenweg in Andel wordt niet omgebouwd tot een rotonde. Althans, als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt. Dat ziet meer in het treffen van een aantal maatregelen op het kruispunt en de Parallelweg om een veiligere verkeerssituatie te laten ontstaan.
College van Woudrichem geen voorstander van rotonde Parallelweg/Neer Andelse weg in Andel
WOUDRICHEM/ANDEL - Het kruispunt Parallelweg met de Neer Andelse weg/Middenweg in Andel wordt niet omgebouwd tot een rotonde. Althans, als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt. Dat ziet meer in het treffen van een aantal maatregelen op het kruispunt en de Parallelweg om een veiligere verkeerssituatie te laten ontstaan.
http://www.bd.nl/regio/waalwijk-heusden-e-o/woudrichem/college-van-woudrichem-geen-voorstander-van-rotonde-parallelweg-neer-andelse-weg-in-andel-1.6647855
2016-11-16T17:56:00+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6647870.1479224765!image/image-6647870.jpg
Woudrichem,Andel,Verkeer,B&W
Woudrichem
Home / Regio / Waalwijk, Heusden e.o. / Woudrichem / College van Woudrichem geen voorstander van rotonde Parallelweg/Neer Andelse weg in Andel

College van Woudrichem geen voorstander van rotonde Parallelweg/Neer Andelse weg in Andel

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      De rotonde in Andel.
      Fotograaf
    WOUDRICHEM/ANDEL - Het kruispunt Parallelweg met de Neer Andelse weg/Middenweg in Andel wordt niet omgebouwd tot een rotonde. Althans, als het aan het college van burgemeester en wethouders ligt. Dat ziet meer in het treffen van een aantal maatregelen op het kruispunt en de Parallelweg om een veiligere verkeerssituatie te laten ontstaan.

    Een rotonde vindt het college, mede gebaseerd op landelijke richtlijnen, een grote, zware maatregel die niet direct noodzakelijk is. Is ook lastig, gezien de hoogteverschillen, te realiseren en daardoor erg duur: 1,1 miljoen euro.

    Het college meent dat een minder ambitieuze aanpak voldoende effect kan hebben. Concreet wordt voorgesteld het kruispunt te verkleinen, met twaalf centimeter te verhogen en attentie verhogende maatregelen aan te brengen. Het verkeer wordt hierdoor gedwongen de snelheid aan te passen. De fietsoversteek wordt op het plateau gemarkeerd zonder voorrangsregeling. Om de Parallelweg veiliger te maken, wordt gedacht aan kruispuntverhogingen en verkeersdrempels.

    Het laatste woord over de maatregelen is aan de gemeenteraad. Die praat er 22 november over.

    Locatie

    Locatie
    Open locatie in Google Maps