article
1.6329649
ZALTBOMMEL- De braderie in Zaltbommel kent ieder jaar opnieuw een paar terugkerende onderdelen, waaronder de ontzettend lange rij bij schoenspeciaalzaak Hoevens en de vaste winkeliers met hun kraampje op de markt. Daarnaast proberen een heleboel organisaties mensen te informeren en enthousiasmeren, maar zijn ze er ook om geld in te zamelen.
Jezelf promoten? Een kraam op de braderie in Zaltbommel helpt
ZALTBOMMEL- De braderie in Zaltbommel kent ieder jaar opnieuw een paar terugkerende onderdelen, waaronder de ontzettend lange rij bij schoenspeciaalzaak Hoevens en de vaste winkeliers met hun kraampje op de markt. Daarnaast proberen een heleboel organisaties mensen te informeren en enthousiasmeren, maar zijn ze er ook om geld in te zamelen.
http://www.bd.nl/regio/zaltbommel-e-o/zaltbommel/jezelf-promoten-een-kraam-op-de-braderie-in-zaltbommel-helpt-1.6329649
2016-09-01T17:15:08+0000
http://www.bd.nl/polopoly_fs/1.6329665.1472749985!image/image-6329665.jpg
Zaltbommel,Markt,Vrijetijdsbesteding,Recreatie
Zaltbommel
Home / Regio / Zaltbommel e.o. / Zaltbommel / Jezelf promoten? Een kraam op de braderie in Zaltbommel helpt

Jezelf promoten? Een kraam op de braderie in Zaltbommel helpt

Foto's
1
Reacties
Reageer
    • Afbeelding
      Beschrijving
      Het was gezellig druk op braderie in Zaltbommel
      Fotograaf
    ZALTBOMMEL- De braderie in Zaltbommel kent ieder jaar opnieuw een paar terugkerende onderdelen, waaronder de ontzettend lange rij bij schoenspeciaalzaak Hoevens en de vaste winkeliers met hun kraampje op de markt. Daarnaast proberen een heleboel organisaties mensen te informeren en enthousiasmeren, maar zijn ze er ook om geld in te zamelen.

    Of het ook loont om als organisatie op de braderie te staan? ,,Jazeker”, vertelde Hetty van de Voedelselbank Bommelerwaard, niet te verwarren met de Boodschappenbank. Zij probeerde de bezoekers te enthousiasmeren om voor één euro een enveloppe te kopen. ,,We krijgen natuurlijk wel subsidie, maar er moet nog meer betaald worden. De benzine voor onze bus bijvoorbeeld, en de huur van het pand. Via verschillende acties proberen we geld in te zamelen, maar de braderie is misschien wel het meest effectief. Met de omzet die we halen, hopen we weer producten te kunnen aanschaffen die we nodig hebben.” De Voedselbank staat in ieder geval graag op de braderie. ,,We houden meestal een mooi geldbedrag over en van de tien mensen die voorbij lopen, reageren er negen positief.”

    Serieus
    Ook het Bommelerwaard Team van Nationaal ZorgFonds was aanwezig op de braderie. Het team benaderde bijna té actief, want de straat stond bijna vol met mensen die met elkaar in gesprek gingen. ,,Het oogt misschien niet als dé ideale omgeving om serieus met mensen in gesprek te gaan, maar dat kan het zeker wel zijn”, vertelde Gijs van Haaften, onderdeel van Team Bommelerwaard. ,,Het hangt ook af van je eigen inzet. We kunnen hier actief benaderen en persoonlijke gesprekken aangaan. Daardoor willen veel mensen hun steun betuigen aan dit initiatief.”