Volledig scherm
© Thinkstock

Waalwijkse jongeren halen geld binnen voor collectielijn

WAALWIJK - Ze hebben het gered. De drie Waalwijkse jongens die onder de merknaam Laauw een eigen tassenmerk willen beginnen, hebben hun startkapitaal bij elkaar.

Met een campagne op de Amerikaanse site Kickstarter haalden ze vorige maand 21.500 euro binnen, net iets meer dan de 20.000 die ze minimaal nodig hebben voor de productie hun eerste collectielijn. „Het was erg spannend”, vertelt Rob van Ravenstein, een van de drie initiatiefnemers van Laauw. „We hebben ongeveer tweehonderd tassen verkocht, wereldwijd. We hebben bestellingen uit Japan, Singapore, Australië.”

Laauw is een initiatief van drie vrienden; Rob van Ravenstein, Dorus Leenaarts en Joep Janssen. Alledrie geboren en getogen in de stad van de leder- en schoenenindustrie. De drie vrienden wilden van jongs af aan samen een bedrijf beginnen. „Iets met leer. Als Waalwijk je geboortestad is dan moet je daar iets me doen.”

Waalwijk, Heusden e.o.