Jordi van den Berg (links) en Nick van Wijk op de afdeling van de lezersservice in Best.
Volledig scherm
PREMIUM
Jordi van den Berg (links) en Nick van Wijk op de afdeling van de lezersservice in Best. © Marc Bolsius

Geen krant gehad? Deze mensen kunnen je helpen

Van bezorgklachten tot vragen over het abonnement, per dag worden er bij de lezersservice  honderden telefoontjes beantwoord. Hoe kun je als servicedeskmedewerker het verschil maken voor de klant? Medewerkers van de lezersservice van het Brabants Dagblad vertellen over hun werk.

  1. Het uitbreken van de oorlog of staking op de drukkerij: op deze momenten ging het mis bij het verschijnen van de krant
    PREMIUM
    BD 250

    Het uitbreken van de oorlog of staking op de drukkerij: op deze momenten ging het mis bij het verschij­nen van de krant

    Op de krant kun je de klok gelijkzetten. Dankzij redacties en drukkers die hun deadlines halen en bezorgers die altijd vroeg op pad gaan, klopt dat wel. Maar als het een keer ergens fout gaat in dit geoliede proces, wordt er door lezers stevig gemopperd. En ‘bij de krant’ begrijpen ze dat wel. Ondanks de ijzeren regelmaat waarmee de edities worden gemaakt en verspreid, kent het dagbladverleden toch tal van situaties dat het even misging.