Tom van der Meer aan het werk op de onlineredactie.
Volledig scherm
Tom van der Meer aan het werk op de onlineredactie. © Onlineredactie

Zo zorgen wij ervoor dat je de hele dag door op de hoogte blijft van het laatste nieuws

Over onsIn ‘Over ons’ geven wij de lezer een kijkje achter de schermen bij het Brabants Dagblad. Welke keuzes maken wij als redactie, en welk verhaal schuilt er achter een verhaal van onze verslaggevers? Deze keer een interview met Tom van der Meer. Hij werkt op de onlineredactie en zorgt ervoor dat bd.nl up-to-date is. 

  1. Dit speelt zich allemaal af voordat de krant bij jou in de bus ligt
    Over ons

    Dit speelt zich allemaal af voordat de krant bij jou in de bus ligt

    Het zijn de onzichtbare werkers, de eindredacteuren van het Brabants Dagblad. Hun naam prijkt nooit boven een artikel, terwijl ze er wel voor zorgen dat dat verhaal goed in de krant staat. Ze halen (spel)fouten eruit, bedenken een flitsende kop, goed intro en zoeken er een pakkende foto bij. Want al is een verhaal nog zo interessant, als het niet goed gepresenteerd wordt, leest bijna niemand het. Eindredacteuren zijn erg nuttige maar soms niet de meest geliefde collega’s bij een krant.
  1. De intocht van Sinterklaas in Den Bosch “Zo houd je als verslaggever het hoofd koel”
    Achter het verhaal

    De intocht van Sinter­klaas in Den Bosch “Zo houd je als verslagge­ver het hoofd koel”

    Demonstranten, dranghekken, politie, de intocht van Sinterklaas in Den Bosch was dit jaar niet alleen een groot kinderfeest. De stad is deze zondagmiddag juist het epicentrum van harde tegenstellingen tussen voor- en tegenstanders van Zwarte Piet. Verslaggever Marc Brink deed, samen met collega’s Johan van Grinsven en Arno Heesakkers, verslag van de gebeurtenissen. Hoe houd je het hoofd koel als om je heen zoveel gebeurt?
  2. Lezers steunen krantenbezorgers: “Stroopwafels aan de deur als blijk van waardering”
    Achter de Schermen

    Lezers steunen krantenbe­zor­gers: “Stroopwa­fels aan de deur als blijk van waardering”

    In Nederland staan elke dag 6000 bezorgers bij het krieken van de dag op om de kranten van DPG Media te bezorgen bij de abonnees. Dat klepperen van de brievenbus is in het dagelijks leven voor veel mensen een vaste waarde en een belangrijk onderdeel van hun ochtendritueel. Opstaan, douchen, ontbijten, mét een verse krant. Zo zijn we dat gewend. Nu het coronavirus Nederland heeft lamgelegd, is de rol van de krantenbezorger nóg belangrijker geworden. De krant is voor veel abonnees een anker, een houvast. En alle zeilen worden bijgezet om die ‘huisvriend’ te blijven bezorgen.