23-jarige moet zijn BMW verkopen van de rechter
Een 23-jarige automobilist die in de Duitse plaats Ludwigsburg vluchtte voor de politie kreeg door de rechtbank niet alleen een forse boete opgelegd, hij moet ook binnen drie maanden zijn BMW verkopen.
In april werd de 23-jarige inwoner van Ludwigsburg betrapt toen hij zijn achterwielen liet doorslippen om op te scheppen tegenover zijn vrienden. Hij vluchtte en racete daarbij met meer dan 100 kilometer per uur door het stadscentrum. Ook negeerde hij rode verkeerslichten, reed over een trottoir om wachtende auto’s te ontwijken en dwong een andere bestuurder tot een uitwijkmanoeuvre, zo meldt de Stuttgarter Nachrichten.
De politie verloor hem uiteindelijk uit het oog, maar kort daarna werd de jongeman gevonden. Hij had zijn 326 pk sterke BMW 440i geparkeerd op de binnenplaats van de brandweerkazerne. Een brandweerman belde de politie, waarna de man werd gearresteerd. De beklaagde ontkende door rood licht te zijn gereden en een bestuurder te hebben gedwongen uit te wijken. Hij gaf aan gestrest te zijn door de coronapandemie en dat hij daarom een black-out kreeg en vluchtte.
De rechter legde hem een boete op plus een rijontzegging van zes maanden. Daarnaast werd de man veroordeeld tot een zogenaamde voorwaardelijke inbeslagname. De 23-jarige heeft daarbij drie maanden de tijd om zijn auto zo goed mogelijk te verkopen. Van de opbrengst gaat 7000 euro naar de staatskas. Lukt dit niet, dan wordt de auto alsnog in beslag genomen.
Bekijk hieronder onze video’s op het gebied van auto’s en mobiliteit:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Is de elektronische handrem 'stom' en 'gevaarlijk'?
De elektronische handrem zou veiliger en comfortabeler zijn volgens de fabrikanten, maar veel automobilisten hebben er moeite mee. Een Amerikaanse monteur legt uit waarom de systemen volgens hem stom en gevaarlijk zijn. -
Zoveel kost tien jaar onderhoud van een Bugatti
De Bugatti Chiron is een van de meest iconische en dure sportwagens ter wereld. Er zijn maar weinig mensen die deze supercar kunnen betalen. En zelfs als je eenmaal hebt afgerekend wachten er astronomische vervolgkosten. -
Koken & Eten
Hygiëne in de keuken: maak ook je kruidenpotjes af en toe goed schoon
Veel gevallen van voedselvergiftiging ontstaan thuis, aldus het RIVM. De meeste bacteriën in de keuken denk je waarschijnlijk te vinden in de keukenhanddoek, vuilnisbak of snijplank, maar uit een nieuwe studie blijkt dat kruidenpotjes nog grotere bacteriemagneten zijn. -
interview
Paniek om een dringend mailtje van de baas: waarom ons brein soms worstelt met werk
Kenniswerk is zwaar voor onze mentale gezondheid, ziet Christianne Vink, psycholoog en auteur van Het grote hoe ik werk boek. Ze ontmoet in haar praktijk werkenden die worstelen met vermoeidheid en stress, en zich tegelijkertijd moeilijk kunnen concentreren. Wat kun je daaraan doen? -
PREMIUMMijn Allessie
Henk (76) zoekt naar stippellijntjes op de landkaart en bedwingt elke berg met zijn Renault 16 TX uit 1978
Buiten is Henk de Vos (76) toch echt in Wassenaar maar in zijn garage waant hij zich in Frankrijk. Bien sûr, er staan binnen dan ook acht Renaults waarvan hij er één wel heel mooi vindt: de 16 TX uit 1978, die hij samen met een vriend vlakbij Toulouse vond en op een aanhanger naar Nederland bracht.
-
AUTOTEST
Test Renault Austral: opvolger van de Kadjar scoort erg veel pluspunten
Austral heet de nieuwe middenklasse-SUV van Renault. Hij is de opvolger van de Kadjar. Dit keer heeft Renault er meer werk van gemaakt dan het slechts faceliften van een Nissan. -
-
-
VRAAG & ANTWOORD
Hoe zit het met boetes na overlijden van de kentekenhouder?
‘Stel dat na het overlijden van een kentekenhouder door anderen met diens auto wordt gereden’, aldus lezer T. Visser in de vraag & antwoord-rubriek van onze autoredactie. ‘Het kenteken staat nog op naam van de overledene en intussen komen er bekeuringen binnen. Hoe gaat het CJIB daarmee om?’ -
PREMIUM2
Meer uren per dag werken in minder dagen, kan het?
Meer tijd voor ons sociale leven, minder files en minder drukte bij de kinderopvang. Om de problemen op de arbeidsmarkt aan te pakken, komt internist en hoogleraar Marcel Levi met een opmerkelijk voorstel: ga hetzelfde aantal uren werken in minder dagen.