Veel flitspalen in Frankrijk flitsen nog bij 80 km/uur terwijl je op regionale wegen nu bijna overal 90 mag rijden.
Volledig scherm
Veel flitspalen in Frankrijk flitsen nog bij 80 km/uur terwijl je op regionale wegen nu bijna overal 90 mag rijden. © Autoweek

Automobilisten lopen in Frankrijk risico op onterechte bekeuringen

In grote delen van Frankrijk is de maximumsnelheid op D-wegen (het Franse equivalent van onze N-wegen) verhoogd. Maar nog niet alle flitspalen en navigatiesystemen zijn hierop aangepast. En dus liggen onterechte boetes op de loer.

2 reacties

  • Hendrik Jan Verheijen

    2 maanden geleden
    Heer Derks, Als u 80 rijdt op een 90 weg, war verwacht u dan van de locals? Als u bumperkleven ervaart en gevaarlijke inhaalmanoeuvres raadt ik u aan om 90 te rijden waar dat mag en kan.
  • Peter H.M. Derks

    2 maanden geleden
    Het lijkt me verstandig om niet harder te rijden dan 80km op D wegen in frankrijk. Wij rijden al 50 jaar op die wegen en het is gevaarlijk. Er zijn daar veel niet oplettende tegenliggers en bumper klevers, onoverzichtelijke bochten en fietsers zonder licht, bomen langs de wegen onduidelijke aangegeven wegversmallingen. Ik begrijp deze maatregel echt niet. Bovendien zijn hulpdiensten vooral zomers onderbezet. let op uw zaak, vakantieganger
  1. Op deze plekken in Brabant worden de meeste bestuurders geflitst; meeste snelheidsboetes in Tilburg

    Op deze plekken in Brabant worden de meeste bestuur­ders geflitst; meeste snelheids­boe­tes in Tilburg

    Vorig jaar werden zo‘n 807.000 snelheidsboetes uitgeschreven in Noord-Brabant. In heel Nederland waren dat er bijna 6,7 miljoen, zo blijkt uit een analyse van Independer op basis van data van het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB). In onze provincie werden automobilisten in Tilburg het vaakst beboet. Daar reden bijna 134.000 bestuurders te hard. In Altena trapten automobilisten het gaspedaal het hardst in en reden ruim 11 km per uur harder dan toegestaan.