Elektrische en goedkope auto's hebben trouwe aanhangers, zo blijkt uit Duits onderzoek.
Volledig scherm
Elektrische en goedkope auto's hebben trouwe aanhangers, zo blijkt uit Duits onderzoek. © Bart Hoogveld

Deze twee automerken hebben de meest trouwe klanten volgens Duits onderzoek

Particuliere klanten die al een Tesla hadden en een nieuwe auto kochten, kiezen in 2022 veelal weer voor een elektrische auto van het Amerikaanse merk. Ook eigenaren van een Dacia zijn erg trouw aan hun merk, zo blijkt uit Duits onderzoek.

  1. Occasionkoper blijft vooral zoeken naar benzineauto's

    Occasionko­per blijft vooral zoeken naar benzineau­to's

    Bijna twee derde van de consumenten die online een occasion zoeken, kiest nog steeds voor een auto met benzinemotor. Dat blijkt uit onderzoekscijfers van de grote occasionplatforms Gaspedaal.nl en AutoTrack. De vraag naar tweedehands elektrische modellen neemt intussen af. De populariteit van elektrische auto’s op deze occasionsites bevindt zich nu op het laagste punt sinds oktober 2021. Tegelijkertijd laat de vraag naar hybrides wél een stijging zien.