Dodelijk gevaarlijk: elk weekend riskeren waaghalzen hun leven op de Nürburgring
De Nürburgring is voor alle autofabrikanten dé maatstaf om de wegligging en motorprestaties te testen. Als automobilist mag je er ook je eigen rijvaardigheid beproeven, met als resultaat vele, soms fatale ongevallen.
Delen per e-mail
Het was vorig jaar hét duel der autofabrikanten: de strijd tussen Tesla en Porsche met als inzet de titel ‘snelste elektrische productie-auto op de Nordschleife van de Nürburgring’. Porsche trapte af met een Taycan die een rondetijd neerzette van 7 minuten en 42 seconden. Kort daarna verpulverde Tesla die tijd met een nieuwe Model S met drie motoren: 7 minuten en 13 seconden. Maar omdat deze testrit geen officiële recordpoging betrof, kon Tesla geen aanspraak maken op het record. En Porsche counterde door te zeggen dat ze het record met hun op één na snelste auto hadden gereden en dat het dus nog een stuk sneller kon, maar zover kwam het tot nu toe niet.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Zo duur was deze Nederlandse crash op het Nürburgring-circuit
De Nürburgring is weer open. Dit circuit ligt op drie uur rijden van Utrecht en is een van de meest uitdagende banen ter wereld. Een rondje kost 27 euro en dat is al vrij duur, maar lang niet zo kostbaar als uit de bocht vliegen. -
PREMIUM
Minder verkeer op de weg in 2020, maar nog steeds veel doden: hoe kan dat?
Het is door corona minder druk op de weg, toch is het aantal verkeersdoden in 2020 hoog, zo becijfert Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV). Net als een jaar eerder zijn in 2020 bijna zevenhonderd mensen bij een verkeersongeval om het leven gekomen: 661 in 2019 en ongeveer 680 afgelopen jaar. -
Dit is nu de snelste vierdeurs sedan op de Nürburgring
Porsche heeft niet lang kunnen genieten van zijn recordronde op de Nordschleife, want Mercedes-Benz heeft met de AMG GT 4-door 63S een tijd neergezet die twee seconden sneller is. -
De hardste klappers van het meest beruchte circuit ter wereld
De Nordschleife van de Nürburgring is het meest beruchte circuit ter wereld. Op dit 21,7 kilometer lange stuk asfalt in de Duitse Eiffel mag alles en iedereen rijden: motorfietsen, dagjesmensen, racewagens en zelfs een touringcar vol toeristen. Dat leidt tot confrontaties. Sommige daarvan zijn hard. -
Kleurrijkste auto aller tijden keert nog één keer terug, maar is niet te koop
De Nederlandse importeur van Volkswagen brengt de kleurrijkste auto uit de geschiedenis voor één keer terug. De Polo Harlekin (Duits voor Harlekijn) van 2021 is echter, in tegenstelling tot het origineel, niet te koop. Hij is slechts bedoeld als opkikkertje in een tijd waarin de vrolijkheid soms ver te zoeken is.
-
Voor het eerst sluit Tesla een jaar af mét winst
Tesla heeft voor het eerst een jaar met winst afgesloten. Ondanks dat de beurswaarde van het Amerikaanse bedrijf al lange tijd flink in de lift zit en topman Elon Musk inmiddels de rijkste persoon op aarde is, was de onderneming daar nog niet eerder in geslaagd. -
Trump heeft The Beast, Rutte een Koga van 1300 euro
Bij fietsenmerk Koga regende het reacties nadat premier Mark Rutte afgelopen week niet met de dienstauto, maar op zijn donkergekleurde Koga naar paleis Huis ten Bosch reed om het ontslag van zijn kabinet in te dienen bij koning Willem-Alexander. ,,Hij is onze vaandeldrager.’’ -
VRAAG & ANTWOORD
‘Kan een elektrische auto net zo snel achteruit als vooruit?’
,,Kun je met een elektrische auto net zo hard achteruit als vooruit rijden?”, vraagt lezer Jopie Goudt.