McLaren gaat Porsche achterna: 18 nieuwe modellen tot 2025
McLaren Automotive, de Britse fabrikant van luxe sportwagens en supercars, heeft op het Goodwood Festival of Speed een ambitieus businessplan gepresenteerd, waarin beschreven wordt welke stappen het bedrijf zal zetten op weg naar de vijftiende verjaardag.
Delen per e-mail
Er is McLaren alles aan gelegen ervoor te zorgen dat binnen zeven jaar het gehele aanbod van sportwagens en supercars over hybride aandrijving beschikt. Het bedrijf gaat, net zoals nu al, onverschrokken door met de strijd om de lichtste supercar te bouwen en zorgt ervoor dat elk model het minst zware in zijn segment is. Dit wordt bekrachtigd door een investering van £50 miljoen in de toekomstige ontwikkeling en productie van lichtgewicht technologie in het binnenkort te openen McLaren Composites Technology Centre (MCTC).
Vijf jaar na de lancering van de eerste benzinehybride hypercar ter wereld, de iconische McLaren P1TM, bevestigt het zogeheten Track25-plan dat McLaren een opvolger in de pijplijn heeft. Het merk blijft trouw aan de basis van het met de hand bouwen van 's werelds beste stuurmansauto's en houdt de focus op sportwagens en supercars met middenmotor.
De investeringen in 18 nieuwe modellen of afgeleiden daarvan zal eraan bijdragen dat de productie met zo'n 75 procent groeit tot ongeveer 6.000 auto's per jaar halverwege het volgende decennium. Net als nu zullen alle auto's met de hand worden gebouwd in het McLaren Production Centre in Woking, Engeland.
McLaren is op dit moment aanwezig in 31 markten over de gehele wereld en beschikt over 86 verkooppunten. Niet alleen kijkt McLaren naar uitbreiding in bestaande markten, ook worden enkele nieuwe markten onderzocht waaronder Rusland, India en Centraal- en Oost-Europa. Uiteindelijk wil McLaren toe naar 100 verkooppunten.
Elke dag gratis het laatste autonieuws ontvangen? Volg onze autoredactie op https://www.facebook.com/ADnlAuto/
Verder in het nieuws
-
video Citroën Ami keert terug als tweezits stadsauto
Citroën laat de Ami (bouwjaren 1961-1979) terugkeren als tweezits, elektrische stadsauto. Het betreft een conceptmodel en het is dus nog niet zeker of de auto op de markt komt. Ongetwijfeld wacht Citroën de reacties af op de autoshow van Genève, waar het model volgende maand zal debuteren. -
Elon Musk in de fout met ‘te vroeg verstuurde’ tweet
Elon Musk is opnieuw in verlegenheid gebracht door een bericht op Twitter. De topman van automaker Tesla zegt dat hij deze keer te snel was met het versturen van een bericht op het sociale medium. Daardoor stond een tijdlang een te rooskleurige prognose voor het aantal geproduceerde elektrische auto’s van het merk online. -
‘Ouderen klagen bij CBR over verlenging rijbewijs ’
Ouderen die bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) aankloppen voor een rijbewijsverlenging, krijgen te maken met een administratieve warboel. Dat stelt de belangenorganisatie voor senioren ANBO, die zegt veel klachten te ontvangen over de ‘trage procedures’. -
Audi roept 21.000 auto's terug wegens brandgevaar
Audi roept tienduizenden auto’s terug vanwege gevaar voor een mogelijk brandstoflek bij de motor. Door de lekkende brandstof kan er brand ontstaan. -
Aan deze vijf automobilistenstreken ergeren truckers zich het meest
Automobilisten zien vrachtwagenchauffeurs meestal als slome en irritante medeweggebruikers, maar truckers hebben ook zo hun ergernissen, zeker als het gaat om de bestuurders van personenauto's.
-
Nooit meer stilstaan voor het rode licht: in Amerika kan het al
Enkele Audi-modellen in de Verenigde Staten zijn voorzien van een nieuwe functie waarmee automobilisten in het instrumentarium zien wat de optimale rijsnelheid is, om stilstaan voor rode verkeerslichten te voorkomen. -
video Er waren 400.000 Lego-steentjes nodig om deze kampeerauto op ware grootte te bouwen
Twee Duitsers hebben uit 400.000 Lego-steentjes een VW T2 kampeerauto op ware grootte nagebouwd. Zelfs het interieur en hefdak zijn trouw aan het origineel. De 700 kilo wegende VW-bus is vanaf morgen te zien op een vakantiebeurs in München. -
Vier op de vijf jonge automobilisten rijdt weleens te hard
Meer dan vier op de vijf jonge automobilisten (18-24 jaar) rijdt weleens te hard. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Stichting TeamAlert. Meerijden met de rest van het verkeer en op tijd komen zijn de belangrijkste redenen om te hard te rijden.