‘Nieuwe VW Golf heeft opnieuw probleem met infotainment’
Volkswagen roept de nieuwste, achtste generatie van de Golf terug naar de garage vanwege problemen met het bedieningspaneel voor onder andere radio- en navigatiesystemen. Dat schrijft de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung. Het is de zoveelste keer dat VW struikelt over het infotainment.
Delen per e-mail
De introductie van de nieuwste Golf én van de ID.3 liepen eerder al maandenlange vertraging op doordat er problemen waren met het nieuwe infotainment. Die problemen waren toen blijkbaar zo groot dat de eigen technici er maar niet in slaagden om ze op te lossen.
De automaker zou nu bij de terugroepactie de softwarebesturing willen aanpassen. Het zou gaan om een vrijwillige terugroepactie waarbij Golf-rijders zelf zouden mogen beslissen of zij terug naar de garage gaan. De software-update zou gelden voor 26.000 voertuigen in Duitsland. In andere Europese landen gaat het om nog eens 30.000 auto’s. Het gaat om auto’s die tot en met week 29 van vorig jaar bij Volkswagen uit de fabriek rolden.
‘Servicemaatregel’
,,Het gaat hier om een vrijwillige servicemaatregel van de Golf 8 die in de tweede helft van december al is gestart en het gaat hier dus niet om een terugroepactie‘’, meent Luuk Hoogezand van de Nederlandse VW-importeur Pon’s Automobielhandel in Leusden.
,,Bij een servicemaatregel worden de werkzaamheden, die onder deze maatregel vallen, aan de klant aangeboden als de auto bij de werkplaats komt voor een bandenwissel of servicebeurt. De klant bepaalt uiteindelijk zelf (dat geldt overigens in Nederland ook bij een terugroepactie) of deze werkzaamheden mogen plaatsvinden.‘’
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Zoveel extra brandstof kost het gebruik van je radio, stoelverwarming en telefoonoplader
Zaken als stoelverwarming, verwarmde buitenspiegels en stuurwielverwarming zijn in de winter welkome comfortfuncties in de auto. Maar ze verbruiken extra energie en dus brandstof. De Duitse ANWB heeft omgerekend hoeveel extra je betaalt voor deze stroomverbruikers. -
Trump heeft The Beast, Rutte een Koga van 1300 euro
Bij fietsenmerk Koga regende het reacties nadat premier Mark Rutte afgelopen week niet met de dienstauto, maar op zijn donkergekleurde Koga naar paleis Huis ten Bosch reed om het ontslag van zijn kabinet in te dienen bij koning Willem-Alexander. ,,Hij is onze vaandeldrager.’’ -
AUTOTEST Test Volkswagen Golf: nieuw is niet altijd beter
In vrijwel alles lijkt de nieuwe, achtste generatie van de Volkswagen Golf sterk op zijn voorganger. Maar vooral de 1.5 eTSI-motor met slimme, milde hybridetechniek getuigt van innovatie. -
VRAAG & ANTWOORD ‘Met deze oplossing voorkom je diefstal van de laadkabels van Tesla’
,,Laatst las ik dat er steeds vaker laadkabels van Tesla’s worden gestolen”, schrijft lezer R. van der Vies. ,,Ik heb hier een eenvoudige oplossing voor: haal de kabel achter een wiel langs zodat een lus om het wiel ontstaat. Doe om de dubbele kabel een krap beugelslot (of hangslot) waar je de stekkers niet doorheen kunt trekken.” -
AUTOTEST Test Volkswagen ID.3: vernieuwend maar niet altijd handig
Volkswagen blaast hoog van de toren met zijn nieuwe ID.3. Dit is de eerste VW die vanaf de basis volledig als elektrische auto is ontwikkeld.
-
VRAAG & ANTWOORD ‘Mogen wij als Nederlanders ook met een Duits kenteken rijden?’
,,Mag je als Nederlander in Nederland met een auto met Duits kenteken rijden of mogen alleen bewoners in de grensstreken dat?”, vraagt lezer G. Hofmans. -
Man kocht in 2014 Porsche voor 50 bitcoin, nu verkoopt hij 'm voor 0,95 bitcoin
Een Belg heeft binnen enkele uren zijn Porsche Panamera verkocht voor 0,95 bitcoin. De tien jaar oude Porsche Panamera kostte daarmee omgerekend 29.500 euro. De Porsche stond daarvoor vier maanden lang tevergeefs te koop voor een prijs in euro's. -
Grootse plannen bij Renault: beroemd ‘Vijfje’ herleeft als elektrisch model
De Renault 5 komt terug: zojuist wekte de Franse automaker het beroemde model weer tot leven in de vorm van het studiemodel ‘5 Prototype’. Uiteindelijk verschijnt het nieuwe ‘Vijfje’ daadwerkelijk op de weg als volledig elektrische auto, als onderdeel van een reeks grote vernieuwingen bij Renault.