Deze vrouw liet de contactsleutel van haar Tesla in haar onderarm implanteren
Volledig scherm
Deze vrouw liet de contactsleutel van haar Tesla in haar onderarm implanteren © Amie DD via Youtube

Tesla-fan laat contactsleutel Model 3 in onderarm implanteren

Een vrouwelijke Tesla-fan uit de Verenigde Staten heeft van haar onderarm tevens een deursleutel gemaakt. Met behulp van een geïmplanteerde chip kan ze haar auto openen en sluiten en de motor starten.

Dat Tesla's geen conventionele contactsleutels nodig hebben, is al langer bekend. Een sleutelkaart met chip volstaat om de auto te ontsluiten en starten. In de Verenigde Staten vond ene Amie DD dit toch nog teveel gedoe en dus besloot ze om de chip uit de sleutelkaart te halen en deze te laten omhullen met biopolymeer. Vervolgens liet ze deze aanbrengen onder haar huid.

Het creëren van een bionische arm was wel moeilijker dan ze had gedacht. De antenne van het Model 3 pasje loopt namelijk langs de buitenkant van de kaart. Om het geheel los te krijgen, moest ze de pas oplossen in aceton. Nou maar hopen dat ze haar geliefde auto niet snel total loss rijdt, want het is nog allerminst zeker of ze de geïmplanteerde chip ook kan gebruiken als ze een nieuwe auto koopt.

  1. ‘De politie mag soms nog wel harder rijden’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘De politie mag soms nog wel harder rijden’

    ,,Een lezer vroeg laatst of de politie de maximumsnelheid met meer dan 40 km/u mag overschrijden. Ja, dat mag als het nodig is voor ons werk en als het ook veilig kan. In onze brancherichtlijn staat dat je mag afwijken, mits het nodig en verantwoord is. Bovendien moeten wij dit melden. Vrijgesteld van deze meldplicht zijn eenheden belast met verkeershandhaving, persoonsbeveiliging, arrestatieteams et cetera. Als bestuurder blijf je altijd verantwoordelijk voor je gedrag en als je brokken maakt door onverantwoord rijden, word je op het matje geroepen”, meldt lezer Richard Valenteijn, o.a. motorrijder politie Noord-Holland.
  2. Nu 2 keer per week de nieuwsbrief van onze autoredactie: gratis in je mailbox
    gratis nieuwsbrief auto

    Nu 2 keer per week de nieuws­brief van onze autoredac­tie: gratis in je mailbox

    De nieuwsbrief van onze autoredactie verschijnt voortaan niet één maar twee keer per week: op zaterdag én op woensdag. Gratis alles over auto’s, verkeer en mobiliteit in je mailbox: het laatste nieuws, tests, interviews, vragen van lezers en achtergrondverhalen. Abonneer je vandaag nog op de nieuwsbrief van AD Auto. Klik op de grote blauwe actieknop hieronder om je meteen aan te melden.
  3. ‘Waarom worden elektrische auto’s niet getest bij vorst?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Waarom worden elektri­sche auto’s niet getest bij vorst?’

    ,,De elektrische auto wordt beschreven als een wonder voor de toekomst. Maar waarom worden elektrische auto’s niet getest bij vorst, zoals autojournalist Fred van der Vlugt dat vroeger deed? Zet ze twee dagen in een koelcel en ga dan testen met de verwarming en verlichting aan. Hoe ver kom je dan? Ik heb elektronica gestudeerd en kwam er al vroeg achter dat bij lage temperaturen de accu altijd het zwakke punt is”, meldt lezer Eddy Cretier.