De blauwe Tesla Model S op de Nürburgring.
Volledig scherm
De blauwe Tesla Model S op de Nürburgring. © REUTERS

Tesla is terug op de Nürburgring om Porsche van de troon te stoten

Tesla is terug op de Nordschleife van de Nürburgring om te proberen een ronderecord van de Porsche Taycan af te pakken. Op het roemruchte circuit zijn twee exemplaren van de Model S gespot, een rode en een blauwe, die allebei uitgerust zijn om een toptijd neer te zetten.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. ‘Hoe lang gaan de remschijven van een auto mee?’
    VRAAG & ANTWOORD

    ‘Hoe lang gaan de remschij­ven van een auto mee?’

    ‘Mijn Renault Kadjar van bijna vier jaar oud was met 35.500 kilometer toe aan de jaarlijkse beurt. Daarbij werd geconstateerd dat de remschijven vervangen dienden te worden. Ik heb gevraagd of dit normaal was, waarop ik eigenlijk geen antwoord heb gekregen. De dealer heeft mij uiteindelijk, na lang soebatten, 50 procent korting gegeven. Is deze snelle slijtage van remschijven normaal?’, vraagt lezer Otto Franssen.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.