Demi Geerts (23) is sinds twee jaar customer services specialist bij TUI in Rijswijk.
Volledig scherm
Demi Geerts (23) is sinds twee jaar customer services specialist bij TUI in Rijswijk. © Privé-archief

Demi (23): ‘Ik ben degene die je als klant liever niet aan de lijn wil hebben’

Wat doet een...Wie ons banenlandschap bekijkt, ziet bijzondere functies voorbijkomen. Een field service engineer, een lab technician of een assemblagemedewerker: we hebben ze blijkbaar hard nodig, maar waarvoor en waarom? In deze serie vertelt elke week iemand over zijn of haar beroep. Vandaag: Demi Geerts (23), customer services specialist bij TUI in Rijswijk

  1. Stagiaire die opgesloten zat boven kapsalon: ‘Ik werd geslagen en moest aardappelschillen eten’
    PREMIUM

    Stagiaire die opgesloten zat boven kapsalon: ‘Ik werd geslagen en moest aardappel­schil­len eten’

    Tien jaar lang zag ze geen cent van al het werk dat ze als ‘stagiaire’ deed in de kapsalon en in het huishouden van een koppel in het Belgische Tielt-Winge. Op de koop toe werd de vrouw, ondertussen een dertiger, niet alleen uitgebuit, ze werd geslagen als ze niet luisterde en gevangen gezet op zolder achter een luik zonder ramen of enig comfort. ,,Mijn behoefte moest ik in een emmer doen.” Hoe heeft het zover kunnen komen?