The Bucket Boys richten 'SBS7' op en de directeur is John de Mol... uit Heeswijk-Dinther

HEESWIJK-DINTHER - Voor even was de Heeswijkse fietsenmaker John de Mol (46) directeur van een niet-bestaande zender. Woensdagavond bracht een aantal media het nieuws dat het kanaal SBS7 is gelanceerd. Dit bleek een stunt te zijn van Vughtenaar Thijs en zijn maatje Joep van Youtube-kanaal The Bucket Boys. John speelde mee in het complot. 

Eerder haalden The Bucket Boys al het nieuws door een lading stront voor de stoep van het kantoor van Mandemakers Keukens in Waalwijk te storten. Voor de mannen was het nu tijd om een plek in de tv-wereld te veroveren. 

Ze zochten contact met mediamagnaat John de Mol, maar dat bleek lastiger dan gedacht. Om toch zijn aandacht te trekken richtten ze de SBS7 B.V. op en schreven het in bij de Kamer van Koophandel. De directeur? De enige echte John de Mol uit Heeswijk-Dinther.

Mooie actie

John werd via Facebook benaderd door de mannen. In eerste instantie twijfelde de Heeswijker nogal. Thijs en Joep benadrukten echter dat het om een ludieke actie ging. ,,Ik vond het mooi om er aan mee te werken. Ik hou wel van een geintje", zegt De Mol. Achteraf was de actie geslaagd. Verschillende media pakten het op en Talpa, eigenaar van tv-zender SBS6, zat er bovenop. 

Volledig scherm
John de Mol op weg naar de Kamer van Koophandel om de B.V. SBS7 in te schrijven. © Screenshot The Bucket Boys

SBS7 stuurde woensdagmiddag een persbericht de deur uit met quotes van John de Mol. Talpa was woest, want De Mol had dat nooit gezegd. Bij een ingelaste persconferentie in de fietsenwinkel van John, las hij een tekst voor. De Heeswijkse fietsenmaker moest vooral lachen om de commotie die ontstond bij Talpa. ,,Want John de Mol had het dus wél echt gezegd!" 

Verrast om de naam

De Heeswijker zei in de video van The Bucket Boys al dat hij geen last heeft van zijn naam. ,,Het is eerder voordelig, want mensen onthouden je naam sneller. Als ik mensen of leveranciers bel en ik noem mijn naam reageren ze meestal verrast", zegt de Heeswijker. 

De Mol kreeg donderdagochtend veel reacties op de actie. ,,Ik kreeg van mensen uit het dorp appjes dat Q-Music het vanochtend had opgepakt. Ze vinden het vooral grappig en leuk. En dat is natuurlijk ook zo. Het was prachtig om aan deze actie mee te werken." 

Volledig scherm
John de Mol (midden) 'geeft' een persconferentie vanwege de lancering van SBS7 B.V. © Screenshot The Bucket Boys

Oss, Uden e.o.