Volledig scherm
Laurens Heerdink uit Ootmarsum bood deze week een waterglijbaan van tientallen meters te koop aan op Facebook en wist niet wat hem overkwam. © Facebook Laurens Heerdink

Laurens overstelpt met kopers voor waterglijbaan: ‘Iedereen wil toch zo’n ding in de tuin?’

Laurens Heerdink uit Ootmarsum bood deze week een waterglijbaan van tientallen meters te koop aan op Facebook en wist niet wat hem overkwam. ,,De belangstelling was gigantisch. Iedereen wil blijkbaar wel zo’n ding in de tuin.’’

Heerdink laat vrijdagmiddag weten dat belangstellenden niet meer hoeven te bellen of te mailen. Hij heeft zijn waterglijbaan ‘zo goed als’ verkocht. Aan een inwoner van Hoogeveen. ,,Die man wil de glijbaan vanaf de zolder van zijn schuur in het zwembad in zijn tuin laten lopen.’’

Tientallen

Heerdink is nog steeds beduusd van de vele tientallen belangstellenden voor de koop van de waterglijbaan. Hij schafte de glijbaan in de zomer aan voor zijn camping De Witte Berg in Oud-Ootmarsum. ,,Die glijbaan was overbodig bij een zwembad in Raalte. Maar dat ding was in totaal 54 meter en ik had maar zo’n 15 meter nodig. Op onze camping heb ik de glijbaan inmiddels geplaatst bij de zwemvijver. De rest heb ik op Marktplaats te koop aangeboden.’’

Dierenopvang

Een paar maanden kreeg hij nauwelijks een reactie, maar nadat hij de glijbaan eerder deze week ook op Facebook te koop aanbod, ging het ontzettend hard. ,,Komt ook omdat het bericht heel vaak werd gedeeld. Ik heb wel meer dan honderd reacties gehad. Heel bijzondere ook. Zo was er een dierenopvang die delen van de glijbaan wilde gebruiken voor kruiptunnels voor honden. Er was ook een organisator van een modderhardloopwedstrijd die het wel wilde hebben. Veel mensen vroegen of ik onderdelen wilde verkopen, maar ik wilde liever het ding in een keer kwijt.’’

Hij vertelt ‘enkele honderden euro’s’ te vangen voor de waterglijbaan.

Volledig scherm
Laurens Heerdink uit Ootmarsum bood deze week een waterglijbaan van tientallen meters te koop aan op Facebook en wist niet wat hem overkwam. © Facebook Laurens Heerdink
  1. Auschwitz-museum woest op Bol.com om verkoop 'hatelijke en gruwelijke' naziboeken

    Auschwitz-museum woest op Bol.com om verkoop 'hatelijke en gruwelijke' naziboeken

    Het museum Auschwitz Memorial doet een dringende oproep aan Bol.com en Amazon om per direct te stoppen met de verkoop van ‘hatelijke, gruwelijke en antisemitische boeken’. Omstreden boeken van auteurs zoals oorlogsmisdadigers Heinrich Himmler en Julius Streicher worden verkocht in de webshop van de bedrijven. Bol.com heeft begrip voor de oproep en begrijpt het sentiment, maar laat weten de boeken niet uit de verkoop te halen.
  2. Geen regels voor kindvloggers: ‘Bij sommige ouders staan de eurotekens in de ogen’
    PREMIUM

    Geen regels voor kindvlog­gers: ‘Bij sommige ouders staan de eurotekens in de ogen’

    Ze testen cosmeticaproducten, spelen met speelgoed of maken slijm. Hun video’s worden miljoenen keren bekeken en adverteerders betalen grof geld. Geen wonder dat het aantal kindvloggers met een eigen YouTube-kanaal is geëxplodeerd. Hoewel de regels voor kinderarbeid streng zijn, lijken kindvloggers vrij spel te hebben. En dat is een probleem, vinden experts. ,,Een kind is geen verdienmodel.”