Wies, Stijn en Tess (vlnr), een aantal van Daans huisgenoten.
Volledig scherm
PREMIUM
Wies, Stijn en Tess (vlnr), een aantal van Daans huisgenoten. © Fred Leeflang

Vleeskeuring boven Delftse gracht: Daan (21) scoort veertig matches met spandoek

De vrijgezelle Daan Vooijs (21) heeft het voor het uitkiezen. Nadat zijn huisgenoten hem op een banner levensgroot aanprezen, hebben zich al vijftig mensen voor een date gemeld.

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. In dit stripboek uit 1945 staat Holocaust al getekend: ‘Tekenaar was nodig om te geloven wat er gebeurde’
    PREMIUM

    In dit stripboek uit 1945 staat Holocaust al getekend: ‘Tekenaar was nodig om te geloven wat er gebeurde’

    De allereerste striptekening die de laatste fase van de Holocaust in 1944 uitbeeldt. Het is de vondst van hoogleraar Kees Ribbens aan de Erasmus Universiteit. Daarin worden de gruwelen van de gaskamers getoond ten tijde van de Jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog. ,,Men had blijkbaar een striptekenaar nodig om te geloven wat er gebeurde in de concentratiekampen.”
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.