Volledig scherm
© Still uit video

Eyeopener: Deze indrukwekkende reclame maakt duidelijk welk leed 'rampfilmers' bij zware ongelukken veroorzaken

VideoGILZE - Na het ernstige ongeluk op de A58 bij Gilze afgelopen zaterdag is het onderwerp actueler dan ooit. Voorbijgangers die hun telefoon pakken en filmpjes bij ongelukken en branden maken. 

De hulpdiensten worden er horendol van. Ze zijn eerste hulp aan het verlenen op de plaats van een ernstig ongeval en omstanders denken alleen aan hun mobieltje. Filmpjes en foto's maken om te delen op Sociale Media of door te sturen naar familie en vrienden. 

Afgelopen zaterdag gebeurde er een zeer ernstig dodelijk ongeluk op de A58 bij Gilze. Ook daarna was het weer raak. De politie was woedend over het gedrag van tientallen automobilisten. Ze filmden en fotografeerden de nasleep van het ongeval, sommigen liepen zelfs door de sporen. Er zijn dan ook veel boetes uitgedeeld voor het rijden met een telefoon in de hand.

Verschillende agenten roepen nu via Sociale Media op voor een campagne. Zo deelde de politie Roosendaal al een zeer indrukwekkende reclamespot die gemaakt is in Duitsland. Na deze beelden denk je wel twee keer na voordat je je telefoon erbij pakt.

De uitgebreide commercial: