Volledig scherm
© Still uit video

Eyeopener: Deze indrukwekkende reclame maakt duidelijk welk leed 'rampfilmers' bij zware ongelukken veroorzaken

VideoGILZE - Na het ernstige ongeluk op de A58 bij Gilze afgelopen zaterdag is het onderwerp actueler dan ooit. Voorbijgangers die hun telefoon pakken en filmpjes bij ongelukken en branden maken. 

De hulpdiensten worden er horendol van. Ze zijn eerste hulp aan het verlenen op de plaats van een ernstig ongeval en omstanders denken alleen aan hun mobieltje. Filmpjes en foto's maken om te delen op Sociale Media of door te sturen naar familie en vrienden. 

Afgelopen zaterdag gebeurde er een zeer ernstig dodelijk ongeluk op de A58 bij Gilze. Ook daarna was het weer raak. De politie was woedend over het gedrag van tientallen automobilisten. Ze filmden en fotografeerden de nasleep van het ongeval, sommigen liepen zelfs door de sporen. Er zijn dan ook veel boetes uitgedeeld voor het rijden met een telefoon in de hand.

Verschillende agenten roepen nu via Sociale Media op voor een campagne. Zo deelde de politie Roosendaal al een zeer indrukwekkende reclamespot die gemaakt is in Duitsland. Na deze beelden denk je wel twee keer na voordat je je telefoon erbij pakt.

De uitgebreide commercial:

  1. KBO Brabant viert 70-jarig jubileum KBO Brabant met 350 senioren en lanceert nieuwe website
    PREMIUM

    KBO Brabant viert 70-jarig jubileum KBO Brabant met 350 senioren en lanceert nieuwe website

    DEN BOSCH - Volgens voorzitter Leo Bisschops van de Katholieke Bond van Ouderen in Brabant is het 'alle hens aan dek om te voorkomen dat in Brabant op het gebied van wonen, zorg en welzijn voor ouderen straks het licht symbolisch niet meer brandt'. ,,Overheden, corporaties, scholen, zorginstanties en kennisinstellingen zullen met elkaar in gesprek moeten gaan over de vraag hoe je een dreigend infarct moet voorkomen.” Dat zei hij zaterdag tijdens een congres in Den Bosch vanwege het 70-jarig bestaan van KBO Brabant, waarop de KBO ook haar nieuwe website lanceerde.