Volledig scherm
Gele bus ombudsman Noord-Brabant © Theo van de Zande

Oproep BD voor Nationale Ombudsman levert tientallen reacties op

DEN BOSCH - Klachten, frustraties of regelrechte noodkreten. De oproep van het Brabants Dagblad om tijdens een Brabantse tour uw probleem te spreken met de Nationale Ombudsman leverde tientallen reacties op. 

Lezers die ten einde raad zijn over denderend verkeer langs hun zijgevel, over te laat betaalde uitkeringen of over wantoestanden bij jeugdzorg. Maar de hulp van de ombudsman wordt ook ingeroepen bij overlast van gakkende ganzen of walmende houtkachels. 

Impact

,,De inzendingen zijn werkelijk heel divers”, bevestigt Sabine Wesseldijk van bureau Nationale Ombudsman in Den Haag. Op verzoek van het BD beoordeelde zij de inzendingen en selecteerde in overleg met de krant een aantal zaken. Die worden besproken met Reinier van Zutphen als hij als Nationale Ombudsman Den Bosch (6-9) of Bergen op Zoom (7-9) bezoekt. 

 Hoe groot de impact van sommige zaken ook is, Wesseldijk kan ons geruststellen. ,,De ingestuurde klachten zijn heel herkenbaar. Tijdens onze telefonische spreekuren of in de dagelijkse mails, horen we ze ook.” Wat problemen betreft blijkt Brabant een hele gewone provincie. ,,Jullie hoeven je geen zorgen te maken."