Volledig scherm
20180512 - Breda - Jazzfestival 2018 - Havermarkt - Jazz Connection. FOTO: RAMON MANGOLD/ PIX4PROFS © Foto: Ramon Mangold

Bredase evenementenclub maakt zich op voor tweede leven: ‘Overdracht aan Citymarketing geen succes’

BREDA - Een half jaar nadat het bestuur van de Bredase Evenementen Ondersteuning (BEO) dreigde de handdoek in de ring te gooien, is de stichting met nieuwe energie bezig een aantal zaken op te pakken.

Toch is het voortbestaan van BEO nog niet zeker. ,,Dat zal de komende tijd moeten blijken”, zegt voorzitter Eric de Bruijn. In november liet het bestuur van BEO weten te overwegen de werkzaamheden neer te leggen, met name omdat er te weinig belangstelling was vanuit de evenementenorganisaties, waarvan er zo’n vijftig zijn aangesloten bij de stichting. BEO bestaat geheel uit vrijwilligers en ontvangt geen subsidie.

Kennis en kunde

BEO, in 2010 ontstaan op initiatief van de gemeente, ondersteunt Bredase evenementenorganisaties met kennis en kunde, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid en marketing. De uitvoering daarvan heeft BEO vorig jaar aan de nieuwe Citymarketingorganisatie in Breda overgedragen. ,,Maar dat is tot nu toe geen succes gebleken. We gaan nu bespreken of we dat toch niet weer zelf gaan doen”, aldus De Bruijn.

Dat geldt ook voor het beheer van het voormalige VVV-evenementenfonds (sponsorgeld dat gebruikt kan worden voor communicatie) waar volgens De Bruijn door Citymarketing ook weinig mee gedaan wordt.

Ervaringen

Verder heeft BEO een website en een besloten Facebookgroep gemaakt waarmee organisaties ervaringen en kennis uit kunnen wisselen. ,,We willen nu bekijken of daar behoefte aan is en er gebruik van wordt gemaakt.”

Het bestuur wacht nu af hoe de gesprekken met Citymarketing verlopen en hoe de leden reageren op het nieuwe kennisplatform. ,,Afhankelijk daarvan zullen we uiteindelijk bepalen hoe en of we verder gaan”, aldus De Bruijn.