Volledig scherm
PREMIUM
Wordt de VVV van Den Bosch gepasseerd? © Albert van den Boomen

Den Bosch wil zichzelf beter verkopen

DEN BOSCH - Het ‘verkopen’ van de gemeente Den Bosch via citymarketing moet verbeterd volgens het college van B en W. Daarbij kan de rol van de VVV Noordoost-Brabant heel wat kleiner uitvallen. 

Twee jaar geleden werd al afgesproken dat de stad zich zou richten op bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen (studenten). Maar wat burgemeester en wethouders betreft, is ‘aanscherping’ nodig. Dat is gebleken na zestien gesprekken met honderd bewoners uit alle lagen van de Bossche bevolking. Er is ‘behoefte om al het moois meer in de etalage te zetten’ met het motto ‘Wie kiest wordt gekozen’. 

  1. 25 jaar Paleiskwartier: Hoe verlepte industrie met tippelzone een glimmende woonwijk werd
    PREMIUM

    25 jaar Paleiskwar­tier: Hoe verlepte industrie met tippelzone een glimmende woonwijk werd

    Do 18 jul. Een groot, verloederd bedrijventerrein met tippelzone is in 25 jaar geworden tot een strakke, internationaal tot de verbeelding sprekende woonwijk. Bij de bouw van het eerste appartementencomplex (La Cour in 1994) achter het station was er nog lang geen vastomlijnd plan. De rechtbank - broodnodig als grote trekker - was zelfs fel tegenstander van een vestiging in deze woestenij. Hoe het Paleiskwartier moeizaam van start ging.

In samenwerking met indebuurt Den Bosch