Volledig scherm
PREMIUM
Doorsnede van de nieuwe Kaaihal op de Tramkade, achter de Verkadefabriek in Den Bosch. © Bierman-Henket

Late ommezwaai over een nieuwe Kaaihal in Den Bosch

ANALYSEDEN BOSCH - Al online te zien, maar de eerste twee weken van juni ook op televisie: reclame van de gemeente met als boodschap ‘Den Bosch, Cultuurstad van het Zuiden’.  In het spotje speelt onder meer de Verkadefabriek een prominente rol. 

Dat zou bij cultuurminnend Den Bosch vreemd over kunnen komen omdat deze culturele hotspot de afgelopen jaren met het gemeentebestuur strijd heeft moeten leveren over bezuinigingen en zich geremd voelt in nieuwe ontwikkelingen. Wrang misschien ook wel, in een week dat het college van B en W het initiatief van Verkadefabriek en Theater aan de Parade voor een nieuwe Kaaihal zonder pardon van tafel veegt. 

  1. Waarom laten meeste Bossche cafébazen (nog) niks van WK voetbal in de zaak zien?

    Waarom laten meeste Bossche cafébazen (nog) niks van WK voetbal in de zaak zien?

    Wie donderdagmiddag de WK-wedstrijd van de Nederlandse voetbalvrouwen tegen Canada wil zien in een Bosch café moet zijn of haar best doen. Jan van Son, eigenaar van feestcafé De Carrousel (Karrenstraat), pakte twee jaar geleden flink uit tijdens het EK voetbal voor vrouwen. Bij de ingang hing een groot spandoek dat in de zaak alle wedstrijden van Oranje live te zien waren. En er werd getrakteerd. Want elk Nederlands doelpunt was goed voor een oranje borrel en er was korting op bier.

In samenwerking met indebuurt Den Bosch