Volledig scherm
© REUTERS

'Facebook bouwt tijdlijn anders, maar zo erg is het niet'

PodcastHet Achtuurjournaal opende ermee en alle media schreven erover: de tijdlijn van Facebook gaat veranderen! Facebook gaat minder berichten van bedrijven en media tonen en meer van je vrienden. Maar zie je straks echt minder van AD.nl op Facebook? In een nieuwe aflevering van De Social Podcast praten de social media-managers van HLN.be en AD.nl over de impact van de wijzigingen.

Karl de Rycke (social media-manager van HLN.be) en Jaap van Zessen (Chef Digitaal van AD.nl) verwachten dat de impact van de wijzigingen niet zo groot zal zijn. Ze denken dat mensen behoefte blijven houden aan nieuws. Beluister hieronder de hele podcast:

Facebook ziet u niet graag!

Opvallend is dat enorm veel mensen het nieuws hebben gehoord en verwachten dat het een enorme impact heeft. In dit fragment vertelt Karl hoe zijn hoofdredacteur hem ontving op de redactie na het nieuws:

Facebookbezoek loopt al jaren terug

Tot drie jaar geleden steeg het bezoek via Facebook jaarlijks voor de nieuwssites. Sinds ongeveer twee jaar is al een terugloop in het bezoek via Facebook waar te nemen. Bij HLN.be en AD.nl daalde het bereik met ongeveer 20 procent:

Abonneer je hier op de podcast via je iPhone en heb je een Android, klik dan hier.