Fons Knegtel op de redactie van het Brabants Dagblad
Volledig scherm
Fons Knegtel op de redactie van het Brabants Dagblad © Martijn Storms

Opinieredacteur Fons Knegtel geeft lezers een podium in de krant

Vijf vragen aanLezers maken veelvuldig gebruik van de mogelijkheid om hun mening te ventileren. Ze steken hun visie over actuele kwesties of over de berichtgeving in de krant niet onder stoelen of banken. Ze voelen zich betrokken bij het nieuws en de krant. Tijdens de coronacrisis is het aantal brieven zelfs verdrievoudigd. Opinie- en eindredacteur Fons Knegtel geeft lezers meerdere keren in de week een podium en maakt een selectie uit al die meningen, van lezersbrieven tot gastopinies.

  1. In deze tijd zien lezers het voordeel van de BD app: Snel op de hoogte zijn wat er speelt

    In deze tijd zien lezers het voordeel van de BD app: Snel op de hoogte zijn wat er speelt

    De krant wordt al jaren digitaal gemaakt, maar vaak nog op papier gelezen. Prima natuurlijk. Maar BD op je smartphone, tablet of computer heeft zo zijn voordelen, betoogt managing editor Rennie Rijpma. De Friezin werkt al ruim een kwart eeuw in de journalistiek, noemt zichzelf een ‘nieuwsjunk’ en groeide op met de papieren krant. ,,Snel op de hoogte zijn van alles wat speelt, waar je ook bent.”
  2. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.