Volledig scherm
PREMIUM
Bezorging van pakketten bij PostNL. © ANP

Al last van bezorgschaamte? ‘Webwinkels moeten dit aanwakkeren’

Een meerderheid van de Nederlanders (57 procent) vindt gratis bezorging nog steeds een doorslaggevende factor om een online bestelling te plaatsen. Als het gaat om gratis retourneren van bestellingen geeft 30 procent aan dit het belangrijkste te vinden bij het selecteren van een webwinkel. 

Gratis retourneren wordt zelfs verkozen boven een snelle financiële afhandeling van de retourzending of het gemak om iets in de fysieke winkel te retourneren. Dat blijkt uit onderzoek van het internationale softwarebedrijf Manhattan Associates.

  1. Jumbo claimt tientallen miljoenen bij plaatsgenoot Sligro
    PREMIUM

    Jumbo claimt tientallen miljoenen bij plaatsge­noot Sligro

    VEGHEL/DEN BOSCH - De claim van Jumbo en Coop tegen Sligro Food Group rondom de overname van de supermarktketen EMTÉ bedraagt enkele 'tientallen miljoenen’ euro's. Dat bevestigt een woordvoerster van Jumbo aan Brabants Dagblad. Volgens het consortium Coop & Jumbo heeft plaatsgenoot Sligro een ‘onjuiste voorstelling’ van zaken gegeven. Sligro ontkent dit ten stelligste. In december volgt er een voorlopig getuigenverhoor op de rechtbank in Den Bosch.