Hein Schumacher Frielsand Campina
Volledig scherm
PREMIUM
Hein Schumacher Frielsand Campina © Hollandse Hoogte / Olivier Middendorp Fotografie

Baas FrieslandCampina: ‘Ik snap dat boeren overwegen te stoppen’

StikstofHet demissionaire kabinet moet steunmaatregelen die boeren helpen om minder stikstof uit te stoten niet doorschuiven naar een nieuwe regeringsploeg, stelt FrieslandCampinabaas Hein Schumacher. ,,We moeten aan de slag!’’

  1. 
Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsychiater geeft tips
    PREMIUM

    Alleen je kinderen opvoeden: kinderpsy­chi­a­ter geeft tips

    Niemand start een gezin met het idee dat het zal uitdraaien op een scheiding. Ook Charlotte (31) had het niet makkelijk om het voltijdse moederschap los te laten. ,,Andere alleenstaande moeders zeiden dat het wel zou wennen, en ze hadden gelijk: ik heb mijn draai gevonden. Mao en Niloh zijn gelukkig, en met de kat erbij vormen wij een team van vier.” Ze legt uit hoe de regeling met haar partner verloopt, en ook kinderpsychiater Peter Adriaenssens geeft advies rond co-ouderschap.
  2. Boeren woest om plan intrekken vergunningen: ‘Schandalig’ en ‘uit op burgeroorlog’

    Boeren woest om plan intrekken vergunnin­gen: ‘Schandalig’ en ‘uit op burgeroor­log’

    Het intrekken van vergunningen van boeren die te veel stikstof uitstoten is ‘schandalig’, zegt land- en tuinbouworganisatie LTO Nederland in een verklaring. Het ontnemen van vergunningen gaat volgens de organisatie nog veel verder dan het verplicht uitkopen van boeren, een plan dat vorige week naar buiten kwam. LTO vindt een voorstel dat het zelf in mei presenteerde beter dan de nu aangedragen opties.
  3. Krachtige mediacampagne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    Krachtige mediacam­pag­ne toont echte lichamen van pas bevallen vrouwen

    In de media en online zien we niet vaak realistische beelden van pas bevallen vrouwen, vindt het Australische menstruatieondergoedmerk Modibodi. Daarom lanceert het samen met stockbeeldenbedrijf Getty Images een campagne die het moederschap in al zijn facetten en echte lichamen van pas bevallen vrouwen wil tonen. Het merk nodigt ouders ook uit om op sociale media hun eigen foto’s te plaatsen met de hashtag #PostpartumUnfiltered.