Logo van een vestiging van optiekketen Pearle Opticiens, onderdeel van moederbedrijf GrandVision.
Volledig scherm
Logo van een vestiging van optiekketen Pearle Opticiens, onderdeel van moederbedrijf GrandVision. © ANP

Brillenoorlog: Essilor beschuldigt GrandVision van ‘verstoppertje spelen’

Het Nederlandse optiekconcern GrandVision, bekend van ketens als Pearle en Eye Wish, heeft tijdens de coronacrisis zijn koers drastisch gewijzigd, zonder dat met de beoogde nieuwe eigenaar EssilorLuxottica te overleggen. 

  1. Op pad met postbezorger Leon: ‘Vandaag lever ik 217 pakketten af op 133 adressen’
    PREMIUM
    Reportage

    Op pad met postbezor­ger Leon: ‘Vandaag lever ik 217 pakketten af op 133 adressen’

    Voor de pakketbezorgers van Nederland is het bijna elke dag kerst. Tenminste, als je uitgaat van het aantal pakketten dat ze sinds de coronacrisis bezorgen. De drukke periode die vergelijkbaar is met de dagen voor Kerstmis of Sinterklaas, duurt al bijna een half jaar. We rijden mee met Leon de Pree, pakketbezorger voor PostNL. ,,Als ik thuis m'n ogen sluit, val ik meteen in slaap.’’
  2. Over en uit voor Zwarte Piet bij grote webshops, Amazon sluit zich in de rij aan

    Over en uit voor Zwarte Piet bij grote webshops, Amazon sluit zich in de rij aan

    Zwarte Piet lijkt geen rol van betekenis meer te spelen bij de grote webwinkels in Nederland. Na Bol.com en Coolblue gaat ook Amazon de term ‘Zwarte Piet’ niet langer gebruiken in de teksten over producten die het verkoopt. Dat bevestigt een woordvoerder van Amazon na berichtgeving van het Financieele Dagblad. Nu de Amerikaanse webwinkelreus zich terugtrekt lijken klanten enkel nog maar bij carnavalswinkels en kleinere retailers terecht te kunnen.