Via de zogeheten 'inkeerdersregeling' kregen zwartspaarders de kans relatief voordelig hun tegoeden op te biechten.
Volledig scherm
Via de zogeheten 'inkeerdersregeling' kregen zwartspaarders de kans relatief voordelig hun tegoeden op te biechten. © ANP

CPB: 'Softe aanpak’ van zwartspaarders leverde Staat 2,1 miljard euro op

De Nederlandse schatkist is tussen 2002 en 2018 met zo'n 2,1 miljard euro gevuld doordat zwartspaarders alsnog hun geheime tegoeden bekendmaakten bij de Belastingdienst. Het Centraal Planbureau (CPB) concludeert na onderzoek dat de lage boetes voor ‘vrijwillige inkeer’ en internationale uitwisseling van informatie voor meer aangiftes hebben gezorgd.

  1. KNVB wilde Snollebollekes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan

    KNVB wilde Snollebol­le­kes-reclame van de buis hebben, Jumbo past spotje niet aan

    Voetbalbond KNVB heeft tevergeefs geprobeerd om de EK-reclame van supermarktketen Jumbo van de televisie te krijgen of in ieder geval te laten aanpassen. De bond stuurde een brief naar Jumbo, waarin hij zich beklaagde over de reclamespot met de Snollebollekes en de populaire ‘juichcape’ waarvoor klanten van de supermarkt kunnen sparen. In een reactie liet Jumbo de KNVB weten de campagne zo te laten.