Irene van den Berg.
Volledig scherm
PREMIUM
Irene van den Berg. © Joost Hoving

Deze pr-stunt van tabaksreus Philip Morris was een meesterzet

ColumnIrene van den Berg is journalist en columnist, gespecialiseerd in financiële psychologie. Zij probeert ons economische gedrag te verklaren.

0 reacties

  1. Dit Nederlandse dorp heeft straks geen enkele kroeg meer: ‘Corona heeft veel veranderd‘
    PREMIUM

    Dit Nederland­se dorp heeft straks geen enkele kroeg meer: ‘Corona heeft veel veranderd‘

    Ooit telde het Zeeuwse dorpje Hansweert 13 cafés. Eind dit jaar valt voor de laatste kroeg definitief het doek. Uitbater Ad Linders is met café Zeelandia tegen wil en dank de langstzittende kroegbaas van het dorp geworden. Maar als slimme zoon uit een Rotterdams arbeidersgezin had hij heel andere dromen. Een carrière als hoogleraar aan de faculteit economie van de universiteit, dat leek hem wel wat. ,,Het is anders gelopen. Geleidelijk ben ik de horeca steeds meer als een roeping gaan zien.”