Doorstart voor bonbonwinkels die Leonidas verkochten, maar wel onder een nieuwe naam
Een groot aantal winkels die de bonbons van Leonidas verkochten, gaat toch niet verloren. Het Brabantse chocoladebedrijf Coco & Sebas neemt zestien winkels over die failliet waren gegaan.
De winkels zullen van naam veranderen: in plaats van Leonidas komt Coco & Sebas op de gevel. Ook de bonbons van Leonidas komen niet terug, daar komt chocolade van het eigen merk voor terug. De overname gaat om zestien winkels op bekende plekken, zoals Schiphol, grote NS-stations en centra van grote steden als Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven.
Coco & Sebas, een chocoladebedrijf uit het Brabantse Oirschot, heeft nu acht winkels door heel Nederland, en zal door de overname in één klap flink groeien. Ton van Veen, de huidige bestuursvoorzitter van supermarktketen Jumbo, is één van de aandeelhouders van het bedrijf. Roger Scheeren en Remy Rombouts , samen de directie bij Coco & Sebas, zeggen de komende jaren nog verder te willen groeien.
Stekker uit het bedrijf
Het faillissement van de Leonidas-winkels kwam door het failliet van het bedrijf Min uit Roosendaal, een handelsonderneming die bonbons verkocht onder de naam Leonidas. Het bedrijf had twintig fysieke Leonidas-winkels en was de grootste distributeur van Leonidas-bonbons in Nederland. Min trok in januari de stekker uit het bedrijf, de reden daarvoor werd niet bekendgemaakt.
Philippe de Selliers, ceo van Leonidas, liet na het faillissement Min meteen weten te onderzoeken of het zelf de winkels kon overnemen. Dat is door tussenkomst van Coco & Sebas niet gelukt. Curator Bart van Logtestijn laat via een persbericht weten tevreden te zijn: ,,Het is natuurlijk enorm spijtig wanneer een familiebedrijf als Min in faillissement treedt. Ik zie dit als de best mogelijke uitkomst.’’
Alle overgenomen vestigingen van Leonidas worden de komende weken verbouwd tot Coco & Sebas-winkels. De verwachting is dat in april de ombouwoperatie zal zijn afgerond.
Praat mee.
Reageren kan onderaan dit artikel. Alleen respectvolle reacties voorzien van een volledige naam worden geplaatst. We doen dat omdat we een gesprek willen met mensen die staan voor wat ze zeggen, en daar dus ook hun naam bij zetten. Wie zijn naam nog moet invullen, kan dat doen door rechts bovenaan op onze site op ‘Login’ te klikken.
Kijk onze nieuwsvideo's in onderstaande playlist:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Twintig verkooppunten van Leonidas-bonbons failliet verklaard
Twintig Nederlandse winkels die de chocolade van Leonidas verkopen zijn failliet verklaard. Handelsonderneming Min uit Roosendaal, die bonbons verkocht onder de naam van het wereldberoemde merk, heeft de stekker eruit getrokken. -
PREMIUMGeld & Geluk
Stephanie en zoon Freek: ‘Zijn er 6000 euro per jaar op achteruit gegaan na zijn 18de verjaardag’
Om voor zoon Freek te zorgen, krijgt Stephanie een deel van zijn persoonsgebonden budget. Het geld dat hij met beleggen verdient, zet hij opzij. In deze Mezza-rubriek vragen we lezers naar hun relatie tussen Geld en Geluk. -
2
Sterke euro en ineffectieve Russische olieboycot doen pompprijzen kelderen
De Russische olieboycot is nog totaal niet merkbaar aan de pomp. Sinds het ingaan ervan zijn de brandstofprijzen fors gedaald. Ook de sterkere euro is gunstig voor automobilisten. Een liter diesel is afgelopen jaar niet zo goedkoop geweest als nu, ook benzine is voordelig. -
PREMIUM
Leonidas in zwaar weer maar luxe chocola blijft onverminderd populair: ‘Ambachtelijk gemaakt het lekkerst’
EINDHOVEN - Is het de kwaliteit, de prijs of een gebrek aan diversiteit die eerder deze week twintig Leonidas-winkels in Nederland de das om deed? Opvallend is het in ieder geval, want het aantal chocolaterieën in Nederland neemt de laatste jaren alleen maar toe. -
Met video2
Premies voor verzekeringen gaan fors omhoog
Consumenten moeten rekening houden met flink hogere verzekeringspremies. Met name de autoverzekeringen en woonpakketten gaan uitzonderlijk hard omhoog, signaleert vergelijker Independer.
-
Record: Saoedisch oliebedrijf verdiende vorig jaar 4788 euro per seconde dankzij de oorlog
Olie- en gasconcern Saudi Aramco heeft afgelopen jaar een recordwinst van 161 miljard dollar geboekt. Omgerekend is dat ruim 151 miljard euro. -
-
-
column
Waarom deze trend op LinkedIn zo irritant is - en wat je beter kan doen
Psycholoog Thijs Launspach is psycholoog en stressexpert en auteur van het boek Fokking druk. Hij verwondert zich over het moderne werken en geeft elke week tips voor meer geluk en minder stress op je werk. Vandaag: humblebragging -
PREMIUM
'Meiden mogen later net zo van seks genieten als jongens’
Tijdens de Week van de Lentekriebels, die vandaag op basisscholen begint, horen oudere leerlingen nu ook alles over, jawel, de clitoris. Want die is net zo belangrijk als de piemel, stelt Elsbeth Reitzema.
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer